تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 22:38
کد خبر : 22618

توقف صید ترال قطعی شد

توقف صید ترال قطعی شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ممنوعیت صید ترال که قرار است با هدف آیش دریا انجام شود، دو ساله است و از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود. به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی به مصوبه فراکسیون محیط زیست در خصوص توقف صید ترال در آب‌های کشور اشاره کرد و افزود: فراکسیون

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ممنوعیت صید ترال که قرار است با هدف آیش دریا انجام شود، دو ساله است و از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی به مصوبه فراکسیون محیط زیست در خصوص توقف صید ترال در آب‌های کشور اشاره کرد و افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار خود بررسی صید ترال را به صورت علمی و کارشناسی در دستور کار خود قرار داد تا به جهت آیش دریا صید ترال متوقف شود.

وی تصریح کرد: ۵۳ هزار صیاد در سواحل جنوبی ایران به صورت مستقیم از صید سنتی ارتزاق می‌کنند؛ اما متاسفانه حدود ۱۰ سال است که پدیده شومی به نام صید ترال با جارو کردن تمامی ماهیان دریای جنوب کشور، صیادان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است به نحوی که حدود ۸۰ درصد صیادان چابهار به واسطه ورود کشتی‌های صید ترال به این آب‌ها بیکار شدند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به تبعات بیکاری صیادان جنوب کشور افزود: صید ترال شغل و احساس هویت شغلی صیادان را از بین برده و موجب افزایش چشمگیر معضلات اجتماعی، چون اعتیاد، قاچاق و مشکلات خانوادگی شده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌ها و جلسات متعدد در فراکسیون محیط زیست در چارچوب کاری علمی و کارشناسی شده با حمایت‌های ویژه قالیباف و نیروی دریایی سپاه و سردار تنگسیری (سه شنبه شب) توافقنامه‌ای در کارگروه ساماندهی صید ترال در فراکسیون محیط زیست مجلس با حضور معاونان وزارت جهار کشاورزی و رئیس کارگروه صید و شکار امضا کردیم تا به واسطه آن صید ترال به مدت دو سال به جهت آیش دریا متوقف شود. یقیناً این امر اقدامی بسیار مهم برای کشور بوده که از اول آذر ماه اجرایی می‌شود.

مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «صید ترال در ایران همچنان ادامه دارد» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....