تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 13:30
کد خبر : 120413

توسعه جدید چین فرصت‌های تازه‌ای برای جهان فراهم می‌کند

توسعه جدید چین فرصت‌های تازه‌ای برای جهان فراهم می‌کند

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین یکشنبه ۲۶ مارس (۶ فروردین) پیام تبریکی به نشست سالانه ۲۰۲۳ «مجمع توسعه چین» ارسال کرد که مورد تمجید فراوان مهمانان حاضر قرار گرفت و واکنش‌های مشتاقانه‌ای را از جانب جامعه جهانی برانگیخت. نامه آقای «شی» به شکلی اساسی به دلایل احیای کُند اقتصاد جهانی پرداخته و بار دیگر

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین یکشنبه ۲۶ مارس (۶ فروردین) پیام تبریکی به نشست سالانه ۲۰۲۳ «مجمع توسعه چین» ارسال کرد که مورد تمجید فراوان مهمانان حاضر قرار گرفت و واکنش‌های مشتاقانه‌ای را از جانب جامعه جهانی برانگیخت.

نامه آقای «شی» به شکلی اساسی به دلایل احیای کُند اقتصاد جهانی پرداخته و بار دیگر آشکارا بر موضع همیشگی چین مبنی بر پایبندی به اتحاد و همکاری، نتایج همکاری متقابل و برد-برد، ترویج اجرای ابتکارهای توسعه جهانی و اصرار چین بر ادامه اجرای سیاست گشایش در قبال جهان خارج و فراهم کردن فرصت‌های جدید برای جهان تاکید کرد.

توسعه شاه کلید حل تمام مشکلات بشری است. چین طی ۱۰ سال گذشته از دوران جدیدش به نوشتن فصل‌های جدید معجزه توسعه اقتصادی ادامه داده که نه تنها به توسعه خودش منتهی شده بلکه به جهان نیز نفع رسانده است.

طی ۱۰ سال گذشته میانگین کمک چین به اقتصاد جهانی از ۳۰ درصد فراتر رفته و به یک تامین کننده قابل اعتماد زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی، یک پناهگاه امن برای تبادلات مالی بین‌المللی و یک بهشت برای سرمایه گذاری فرامرزی تبدیل شده است.

واقعیت‌ها کاملا اثبات می‌کند چین نمی‌تواند بدون جهان توسعه یابد و جهان نیز نمی‌تواند بدون چین توسعه پیدا کند.

در حال حاضر، جهانی سازی اقتصاد با تندبادهایی روبروست، حمایت گرایی و یکجانبه گرایی در حال افزایش است، درگیری‌ها و آشوب داخلی بسیار اتفاق می‌افتد و احیای اقتصاد جهان ناکافی است.

ارتقاء احیای اقتصادی نیازمند ایجاد اجماع میان تمام طرف‌ها و افزایش قاطعانه همکاری است. از وقتی که بیش از یک سال گذشته آقای شی «ابتکار توسعه جهانی» را مطرح کرده،‌ پاسخ‌های مثبتی گرفته و حمایت گسترده‌ای از جانب بیش از ۱۰۰ کشور و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد دریافت کرده است.

نزدیک به ۷۰ کشور به «گروه دوستان ابتکار توسعه جهانی» پیوسته‌اند. این امر به شکل پویایی تفسیر مفهوم جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است، از خرد چینی برای حل چالش‌های جهانی کمک می‌گیرد و مسئولیت پذیری چین به عنوان یک کشور بزرگ در عصر جدید را به نمایش می‌گذارد.

چین امروز در حال پیشبرد مدرنیزاسیون به سبک چینی در تمام ابعاد با دیدگاه جدید تلاش‌های بی وقفه است. درهای چین به روی جهان خارج نه تنها بسته نخواهد شد بلکه بازتر و گشوده‌تر خواهد شد.

چین در مواجهه با آینده بر مزایای بازار فوق بزرگ خود برای جذب عناصر منابع جهانی با چرخه داخلی تکیه خواهد کرد، تاثیر به هم پیوسته دو منبع در بازارهای داخلی و خارجی را تقویت می‌کند و برای ترویج افزایش متقابل چرخه‌های دوگانه داخلی و بین‌المللی به منظور بهبود کیفت و سطح تجارت و همکاری سرمایه گذاری، تلاش می‌نماید.

همچنین چین بر به اشتراک گذاری فرصت‌های بازار توسط تمام طرف‌ها در تمام کشورها تاکید دارد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....