تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 15:13
کد خبر : 33103

تورم ۴۶.۲ درصدی دی ماه ۹۹

تورم ۴۶.۲ درصدی دی ماه ۹۹

  برابر گزارش اقتصاددان از مرکز آمار: در دی ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان زنجان با ٣.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های مازندران و قم با ٠.٧ درصد افزایش است. همچنین تورم نقطه به نقطه در این ماه برای خانوارهای کشور ۴۶.٢ درصد بوده‌است. بیشترین نرخ

 

برابر گزارش اقتصاددان از مرکز آمار: در دی ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان زنجان با ٣.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های مازندران و قم با ٠.٧ درصد افزایش است.

همچنین تورم نقطه به نقطه در این ماه برای خانوارهای کشور ۴۶.٢ درصد بوده‌است.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (۵۵.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴١.۵ درصد) است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٢.٢ درصد رسید که بیشترین آن مربوط به استان هرمزگان (٣۶.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٢٨.٨ درصد) است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری نیز مربوط به استان زنجان با ٣.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های گلستان، قم و مازندران با ٠.٧ درصد افزایش است.
تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ۴۵.۵ درصد است و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان با ۵۵.۴ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم ۴١.۵ درصد است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری نیز برای خانوارهای شهری به عدد ٣٢.٢ درصد رسید که بیشترین آن مربوط به استان هرمزگان ٣۶.٢ درصد و کمترین آن مربوط به استان­های آذربایجان غربی و مرکزی ٢٨.۶ درصد است.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....