تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 19:57
کد خبر : 127912

توافق صلح با آذربایجان تا پایان سال امکان‌پذیر است

توافق صلح با آذربایجان تا پایان سال امکان‌پذیر است

دبیر شورای امنیت ارمنستان از تلاش برای حصول توافق صلح با جمهوری آذربایجان خبر داد.   اقتصاددان :  خبرگزاری تاس در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد ارمنستان نوشت که این احتمال وجود دارد تا توافق صلح با جمهوری آذربایجان تا پایان سال ۲۰۲۳ امضا شود و به درگیری چند دهه پایان دهد. مسکو،

دبیر شورای امنیت ارمنستان از تلاش برای حصول توافق صلح با جمهوری آذربایجان خبر داد.

  اقتصاددان :  خبرگزاری تاس در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد ارمنستان نوشت که این احتمال وجود دارد تا توافق صلح با جمهوری آذربایجان تا پایان سال ۲۰۲۳ امضا شود و به درگیری چند دهه پایان دهد.

مسکو، واشنگتن و اتحادیه اروپا همگی به طور جداگانه در تلاش هستند تا به تضمین صلح دائمی بین آذربایجان و ارمنستان کمک کنند، این دو کشور در ۳۰ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی درگیری‌های بسیاری داشته‌اند.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان، به تلویزیون ملی گفت: «مذاکرات بسیار فشرده بوده است. اگر بتوانیم این شدت را حفظ کنیم و حمایت قوی جامعه بین المللی برای دستیابی به پیشرفت را هم داشته باشیم، آنگاه این فرصت وجود دارد که تا پایان سال به یک معاهده صلح  برسیم.»

در سال ۲۰۲۰، آذربایجان کنترل مناطق تحت کنترل ارامنه قومی در قره باغ و اطراف آن را به دست گرفت. این منطقه در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می‌شود، اما اغلب ارمنی‌ها در آن ساکن هستند. هر دو طرف به طور معمول طرف دیگر را به نقض آتش بس توافق شده در سال ۲۰۲۰ متهم می‌کنند.

هفته گذشته هم منابع خبری اعلام کردند که «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «نیکول پاشینیان» نخستوزیر ارمنستان، و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان، در ماه ژوئیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....