تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 16:39
کد خبر : 128002

تهرانی ها امروز مواظب باشند

تهرانی ها امروز مواظب باشند

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از تداوم رگبار و رعد‌وبرق همچنین وزش باد شدید خبر داد. اقتصاددان: مازیار غلامی درباره بارندگی‌های تهران طی روزهای آتی اظهار کرد: در این فصل بارندگی‌های چشمگیری پیش‌بینی نمی‌شود و تنها به‌صورت رگبارهای پراکنده و در برخی نقاط مورد انتظار است. وی با بیان اینکه پدیده غالب در استان تهران

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از تداوم رگبار و رعد‌وبرق همچنین وزش باد شدید خبر داد.

اقتصاددان: مازیار غلامی درباره بارندگی‌های تهران طی روزهای آتی اظهار کرد: در این فصل بارندگی‌های چشمگیری پیش‌بینی نمی‌شود و تنها به‌صورت رگبارهای پراکنده و در برخی نقاط مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه پدیده غالب در استان تهران تا پایان هفته وقوع باران‌های رگباری است، گفت: رگبار و رعد و برق‌ می‌تواند در برخی نقاط به‌ویژه در ارتفاعات و نیمه‌شمالی استان همچون فیروزکوه، آبعلی و دماوند شدید باشد.

غلامی افزود: پدیده دیگری که پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید طی دو روز آینده در استان است و به‌صورت وزش باد شدید و خیلی شدید در نواحی غربی و جنوبی خواهد بود و می‌تواند خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را موجب شود. در نیمه‌شمالی استان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب به‌صورت رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط به‌صورت بارش تگرگ نمایان خواهد شد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره شرایط دمایی تهران طی چند روز آینده اظهار کرد: به‌تدریج از سه‌شنبه تا پایان هفته روند کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و معمولا برای بخش‌های جنوبی همچون ورامین و رباط کریم دمای بالاتری نسبت به سایر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر اداره کل هواشناسی استان تهران درباره شرایط دمایی استان تهران تا پایان خردادماه نیز گفت: انتظار داریم که در نیمه شمالی استان نیم تا یک درجه و در نیمه جنوبی استان یک تا ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال باشد.

وی با اشاره به خشکسالی و کم‌بارشی‌های سال‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به افزایش سرعت باد در برخی روزها و ساعت‌ها وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران تاکید کرد: با توجه به کاهش ۴۴ درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت و هفت درصد نسبت به سال گذشته و تداوم خشکسالی‌، در مصارف خانگی، کشاورزی و صنایع حتما در استفاده از آب صرفه‌جویی شود.

غلامی در پایان با تاکید بر اینکه مصرف آب نیاز به مدیریت دارد، گفت: بر اساس اهمیتی که درختان دارند باید آبیاری را اولویت‌بندی کنیم. لازم است شرایط را درک کنیم چون دیگر همچون گذشته نیست که بارندگی‌ها به اندازه کافی باشد و نیازها را رفع کند. در حال حاضر شرایط کم‌آبی بر کشور حاکم است و باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم و رفتار خود را نسبت به آن تغییر دهیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....