تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 16:17
کد خبر : 67571

تمرکز دولت بر تحقق رشد اقتصادی ۸درصد

تمرکز دولت بر تحقق رشد اقتصادی ۸درصد

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که تمرکز دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی است گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور بایستی شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل رسیده و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای حاصله پاسخگو باشند. به گزارش اقتصاددان

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که تمرکز دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی است گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور بایستی شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل رسیده و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای حاصله پاسخگو باشند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، سیدمسعود میرکاظمی ظهرامروز (۲۷ آبان‌ماه) در جمع معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه و برنامه‌ریزی استان زنجان، عنوان کرد: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور بایستی شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل رسیده و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای حاصله پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: با وجود ذخایر طبیعی غنی در کشور متاسفانه شاهد کاهش سطح درآمد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه‌گذاری هستیم که با برنامه‌ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تعییر ریل اقتصادی به سمت دولت اقتصاد محور و برنامه محور خواهیم بود.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضاهای مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در جهت ایجاد بهره‌وری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در استان‌ها، از اقدامات مهم دولت است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های بارز بودجه ۱۴۰۱، مقداری غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند است که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می‌کند.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: مدیران استانی بایستی نگرش ملی به مباحث توسعه‌ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان و حتی بخش خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....