تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 11:25
کد خبر : 38357

تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم

تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد. رحیم زارع افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، ۴۰ درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد.

رحیم زارع افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، ۴۰ درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار رفع کردیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار،   وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با ۳۱۷ هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به ۴۱۷ رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی‌هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمدهای دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی‌های آن برای آینده کمتر شود.

زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۰ با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

وی گفت: همچنین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد که ۴۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و کلانشهرها ساخته می‌شود.

بودجه ۱۴۰۰ و کاهش کسری بودجه دولت سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:، اما رئیس کل بانک مرکزی، این رقم تخصیص یافته را پول پرقدرت می‌داند؛ البته ما منکر تصویب کردن پول پرقدرت در بودجه ۱۴۰۰ نیستیم، اما پول پرقدرت در جایی مضر است که موجب رکود شود، در حالی که این پول همراه با رونق اقتصادی، اشتفال و به تبع آن بهبود معیشت مردم خواهد بود.

رحیم زارع در ادامه در خصوص نحوه افزایش حقوق‌ها در بودجه ۱۴۰۰ هم توضیحاتی داد.

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....