تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 17:49
کد خبر : 106089

تلاش های حزب کمونیست چین برای ارتقای آموزش به احیای روستاها کمک می کند

تلاش های حزب کمونیست چین برای ارتقای آموزش به احیای روستاها کمک می کند

لیئو خود نمونه بزرگی از کسانی بود که از جزر و مدهای در حال تغییر توسعه کشور بهره بردند و تجربیات او گواهی بر دستاوردهای چین در کاهش فقر است. داستان لیئو نمونه‌ای عالی از این است که چگونه حزب کمونیست چین (CPC) برنامه‌های قاطعی برای تسریع روند کاهش فقر ارائه می‌کند. به چنین نمونه

لیئو خود نمونه بزرگی از کسانی بود که از جزر و مدهای در حال تغییر توسعه کشور بهره بردند و تجربیات او گواهی بر دستاوردهای چین در کاهش فقر است.

داستان لیئو نمونه‌ای عالی از این است که چگونه حزب کمونیست چین (CPC) برنامه‌های قاطعی برای تسریع روند کاهش فقر ارائه می‌کند. به چنین نمونه هایی «روش چینی» یا «دستاورد چینی» می گویند. در دنیای جهانی شده امروز، فقرزدایی چینی بخشی از جنبش جهانی ضد فقر است. همانطور که با روش چینی ثابت کردیم، این یک تجربه ارزشمند و یک پاسخ مرجع امکان‌پذبر برای کل جهان است.

این ثابت کرد که حزب کمونیست چین یک حزب خردمند است و سیاست های آن نیز مردم محور است.

از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در سال ۲۰۱۲، رفع فقر شدید یک هدف روشن همراه با یک سری سیاست ها بوده است. در هزاره اخیر تاریخ چین، فقر مشکلی همیشگی بوده که به نظر می رسید راه حلی نداشته است. با این حال، در دهه‌های اخیر، حزب کمونیست چین راه‌حل‌هایی برای این مشکل طولانی مدت ایجاد کرده است.

گوی جوئو که زمانی یکی از کمتر توسعه‌یافته‌ترین مناطق چین بود، اکنون ظاهر جدیدی پیدا کرده است. به گزارش خبرگزاری شین هوا، تولید ناخالص داخلی این استان در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۹۶ تریلیون یوآن (حدود ۳۱۰ میلیارد دلار) رسید که ۸٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که با رشد تولید ناخالص داخلی ملی برابری می کند.

اکنون گوی جوئو با توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید مانند مراکز داده، به یک مرکز ملی داده بزرگ تبدیل شده است.

احیای روستاها و رونق مشترک اهداف بعدی است که باید به آن دست یافت. آموزش نیز می تواند در این مرحله نقش داشته باشد.

آموزش برای آینده کشور چین و حزب آن اهمیتی حیاتی دارد. چه نوع افرادی را باید پرورش دهیم، چگونه و برای چه کسانی – اینها مسائل اساسی است که آموزش و پرورش باید به آنها رسیدگی کند، گزارش بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین را بخوانید.

ما توسعه با کیفیت بالا، متوازن و ادغام شهری و روستایی را در آموزش اجباری تسریع خواهیم کرد. منابع آموزشی را در مناطق مختلف بهتر تخصیص خواهیم داد، آموزش عمومی پیش دبستانی و آموزش با نیازهای ویژه را تقویت خواهیم کرد، توسعه متنوع مدارس متوسطه را تضمین خواهیم کرد و کمک های مالی را بهبود خواهیم بخشید. به طوری که دانش آموزان را در تمام مراحل تحصیلی تحت پوشش قرار دهد.

چین برای دستیابی به حیات روستایی، در همه صنایع به پرسنل ماهر نیاز دارد. در سال‌های اخیر، دولت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در آموزش روستاها انجام داده‌اند که شامل منابع تعلیمی، مدرسه‌سازی، تسهیلات اساسی و غیره می‌شود.

در اوایل سال جاری، شورای دولتی، کابینه چین، دستورالعملی را برای روشن کردن نقش استراتژیک گوی جوئو به عنوان الگویی برای اصلاحات جامع در توسعه غرب چین منتشر کرد و این استان را تشویق کرد که مسیرهای جدیدی را در احیای روستاها، توسعه اقتصاد دیجیتال و ساخت یک تمدن زیست محیطی ایجاد کند.

به طور خاص، این دستورالعمل خواستار اصلاحات سریع برای تخصیص عوامل تولید مبتنی بر بازار و بهبود همه جانبه فضای کسب و کار بود. در این دستورالعمل آمده است که احیای روستایی و شهرنشینی جدید در گوی جوئو باید با تمرکز بر تقویت تولید کشاورزی مدرن و کارآمد در مناطق کوهستانی به پیش برده شود.

این سند با تأکید بر اهمیت یک سیستم صنعتی مدرن به رهبری اقتصاد دیجیتال، تلاش‌هایی را برای ارتقای نوآوری علمی و فناوری، ارتقاء صنایع سنتی و تسهیل توسعه صنایع فرهنگی و گردشگری انجام داد.

درست همانطور که در داستان لیئو، ورودی آموزشی عالی سرمایه انسانی بیشتری را برای نشاط روستایی و رفاه عمومی به ارمغان می آورد. این که لیئو رفاه جمعی را بر پیشرفت خود مقدم می‌شمرد، عملی الهام بخش است. او به ریشه های روستایی خود بازگشت و تصمیم گرفت بخشی از توسعه آموزشی منطقه باشد، و با این کار یک تلاش نجیبانه و معنادار از خود نشان داد.

بهبود سرمایه انسانی نقش مهمی در کاهش فقر دارد. سطوح تحصیلی به طور مستقیم و مثبت با استانداردهای زندگی مرتبط است. لیئو کار بزرگی انجام داد تا تخصص خود را به زادگاهش بازگرداند و به افراد بیشتری کمک کرد تا تحصیلات خود را کسب کنند و به رفاه عمومی دست یابند، که گام مهمی در کاهش فقر است.

ریشه کنی فقر یک موضوع جهانی است و آموزش یکی از مهم ترین روش ها در چنین تلاش هایی است. آموزش نه تنها دیدگاه های شخصی را تغییر می دهد، بلکه «فرهنگ فقر» را نیز تغییر می دهد. افراد با کسب دانش و توانایی بیشتر می توانند بهره وری را افزایش داده و ارزش بیشتری را برای جامعه به ارمغان آورند و استانداردهای زندگی خود را بهبود بخشند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....