تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 22:11
کد خبر : 42676

تعیین تکلیف شیرخوارگاه ها

تعیین تکلیف شیرخوارگاه ها

آیا شیرخوارگاه ها به بخش غیر دولتی واگذار می شوند؟ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: موسساتی که شیرخوارگاه‌ها به آن‌ها واگذار می‌شوند باید صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی داشته باشند.   به گزارش اقتصاددان  ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ۹۰ درصد خدمات سازمان بهزیستی

آیا شیرخوارگاه ها به بخش غیر دولتی واگذار می شوند؟

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: موسساتی که شیرخوارگاه‌ها به آن‌ها واگذار می‌شوند باید صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی داشته باشند.

  به گزارش اقتصاددان  ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ۹۰ درصد خدمات سازمان بهزیستی توسط بخش غیر دولتی و خیریه‌ها انجام می‌شود.او با بیان اینکه ۳۳ شیرخوارگاه‌ به بخش غیردولتی و خیریه‌ها واگذار خواهند شد، گفت: در حال حاضر ۶۸۰ مرکز داریم که برای نگهداری کودکان از بدو تولد تا ۱۹ سالگی فعالیت دارند.

مسعودی فرید گفت: همچنین مراکز نگهداری کودکان بالای ۳ سال با استفاده از ظرفیت خیرین به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه با توجه به توانایی بخش خصوصی و خیریه‌ها واگذاری شیرخوارگاه‌ها را از قبل شروع کردیم و آیین نامه‌های مورد نظر ابلاغ شده است، گفت: در همه استان‌ها فراخوان زده شده و جلسات متعددی برای واگذاری به صورت غیر حضوری برگزار شده است.

مسعودی فرید با بیان اینکه موضوع فرزندخواندگی کماکان بر عهده سازمان بهزیستی است و شیرخوارگاه مستقل نمی‌تواند به این موضوع ورود کند، گفت: همچنان هموطنان می‌توانند برای آشنایی شرایط فرزندخواندگی به سامانه فرزندخواندگی مراجعه کنند.

او بیان کرد: به موسسات خیریه ای که سابقه فعالیت در زمینه نگهداری کودک و تمکن مالی داشته باشند، شیرخوارگاه ها واگذار می شوند.
مسعودی فرید گفت: موسساتی که شیرخوارگاه ها به آن ها واگذار می شود باید صلاحیت حرفه ای و اخلاقی داشته باشند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این موسسات باید تمکن مالی داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر یارانه ای که هر ماه از طرف سازمان بهزیستی به موسسات پرداخت می شود، خود موسسه نیز باید توان مالی لازم را داشته باشند.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....