تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:28
کد خبر : 67958

تعطیلات خارجی از جیب یک مجتمع پتروشیمی!

تعطیلات خارجی از جیب یک مجتمع پتروشیمی!

تعطیلات خارجی چهار نماینده مجلس از جیب یک مجتمع پتروشیمی! از جمله میهمانان ویژه نمایشگاه هوایی دبی که از چند روز پیش آغاز به کار کرده، چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان هستند؛ میهمانانی که البته در زمره مدعوین مقامات امارات متحده عربی یا حتی شرکت‌‌‌‌‌های حاضر در این نمایشگاه هم نیستند، بلکه

تعطیلات خارجی چهار نماینده مجلس از جیب یک مجتمع پتروشیمی!

از جمله میهمانان ویژه نمایشگاه هوایی دبی که از چند روز پیش آغاز به کار کرده، چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان هستند؛ میهمانانی که البته در زمره مدعوین مقامات امارات متحده عربی یا حتی شرکت‌‌‌‌‌های حاضر در این نمایشگاه هم نیستند، بلکه به واسطه یکی از شرکت‌‌‌‌‌های پتروشیمی وطنمان عازم این سفر عجیب شده اند.

«ع. س»، «ج. ح. ک»، «ع. ج» و «ح. ف»، چهار نماینده‌ای هستند که به دعوت پتروشیمی «الف»، تعطیلات آخر هفته را به دبی سفر کرده اند تا از نمایشگاه هوایی در این کشور بازدید کرده و احتمالا در کنار آن فرصت بهره مندی از هوای مطبوع این کشور در این موقع از سال را از دست ندهند؛ تجربه‌ای دلچسب، به ویژه وقتی در مبدا سفر یعنی کشورمان سوز و سرما شروع شده باشد!
اما ارتباط شرکت پتروشیمی وطنی [نام این شرکت و باقی اسامی محفوظ است و در صورت نیاز، در گزارش‌‌‌‌‌های تکمیلی منتشر خواهد گردید]با نمایشگاه هوایی چیست و از آن مهم تر، نمایندگان مجلس چه ارتباطی با این شرکت و چه تقارنی با نمایشگاهی که در آن محصولات هوا و فضا و بعضا نظامی، به نمایش درمی‌آید، دارند؟ آیا نمایشگاه تنها بهانه‌ای برای سفر بوده یا مقدمه‌ای برای توسعه روابط؟!
این‌ها ابهاماتی هستند که نمی‌توان به درستی درباره شان اظهار نظر کرد و پاسخ قطعی برایشان یافت، اما از آنجایی که می‌دانیم یک سوی ماجرا نمایندگان مجلس هستند که همواره نزدیکی به ایشان برای برخی فواید بسیاری داشته و از این رو به ایشان توصیه اکید شده که مراقب همه چیز حتی هدایایی که برایشان ارسال می‌شوند هم باشند، به نظر سفر گران قیمت به دبی، هدیه‌ای نیست که قرار باشد بدون جبران بماند.
این در حالی است که دست بر قضا شرکت‌‌‌‌‌های پتروشیمی هم از جمله نقش آفرینان برخی پرونده‌‌‌‌‌های تخلف هستند و به دلایل متعدد ضرورت دارد که فعل و انفعالات خارج از قاعده شان مورد رصد و پایش قرار گیرد؛ از جمله به این دلیل که بسیاری از این شرکت‌ها در بورس حضور دارند و از آن مهم تر، در زیرمجموعه هلدینگ‌‌‌‌‌های عظیم قرار گرفته اند و بر سر انتصاب اعضای هیات مدیره شان نبرد‌‌‌‌‌های مفصل در جریان است!
مسائلی که مجابمان می‌کند در خصوص سفر اخیر هم از نمایندگان مجلس و هم از دستگاه‌‌‌‌‌های نظارتی سوال پرسیده و چشم انتظار روشن شدن پشت پرده این سفر پرهزینه و آسیب زا باشیم؛ سفری که کمترین فایده شفاف شدن مسائل پیرامون آن، جلوگیری از تکرارش در آینده و جریحه دار کردن خاطر مردمی خواهد بود که این روز‌ها به شدت در تنگنای مالی قرار دارند و توقع ندارند، نمایندگان مجلس به جای رسیدگی به مشکلات، وقتشان را در سواحل خارجی گذرانند!

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....