تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 8:51
کد خبر : 80596

تعرفه قبرها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

تعرفه قبرها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) دلیل تفاوت و نوسان قیمت قبرها در قطعات مختلف این آرامستان را تشریح کرد و گفت: تعرفه خدمات این سازمان در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود. اقتصاددان: به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) روح الله محسنی اظهار داشت: امسال در قطعات جدید که

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) دلیل تفاوت و نوسان قیمت قبرها در قطعات مختلف این آرامستان را تشریح کرد و گفت: تعرفه خدمات این سازمان در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود.

اقتصاددان: به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) روح الله محسنی اظهار داشت: امسال در قطعات جدید که قبرها به صورت سه طبقه واگذار می شود، طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول گرفته نمی شود، تنها هزینه خدمات حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

وی افزود: امسال قیمت ۲ طبقه بالا، طبقه ای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع پنج میلیون تومان است و این کف قیمت قبرهای بهشت زهرا (س) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناحیه ۲ بهشت زهرا (س) که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه ای ۱۴ میلیون و یکصد هزار تومان که مجموع سه طبقه رقمی معادل ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می شود.

محسنی اضافه کرد: ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه ای ۲۵ میلیون تومان و در صورت واگذاری قبر سه طبقه واگذار ۷۵ میلیون تومان محاسبه می شود که این کف و سقف قیمت قبر در سازمان بهشت زهرا (س) است.

وی در خصوص اختلاف قیمت قبرها گفت: ‌بر اساس تکمیل شدن قطعات نرخ قبر تغییر می کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبزش زیاد است و موضوع خدمات شهریش سخت تر از قطعات دیگر بوده و برهمین اساس باید هزینه های دریافت قبرها هم بیشتر باشد.

محسنی با بیان اینکه دفن اموات در قطعه هنرمندان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است، اظهار داشت:‌ در این وزارتخانه واحدی مربوط به اموات هنرمندان وجود دارد که مجوز دفن در قطعه هنرمندان (۸۸) را صادر می کند.

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) یادآور شد: دفن در قطعه نام آوران هم نیازمند هماهنگی یا صدور نامه از شهردار پایتخت یا رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نهادهایی مثل کمیته ملی المپیک است.

وی افزود: خاکسپاری در قطعه های شهدا و همچنین صالحین مربوط به جانبازان، خانواده های شهدا و جانبازان نیز نیازمند هماهنگی و صدور نامه از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....