تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 11:44
کد خبر : 21969

تعامل دولت و مجلس برای بررسی بودجه سال آینده

تعامل دولت و مجلس برای بررسی بودجه سال آینده

محدودیت‌های تسلیحاتی ایران از هفته آینده برداشته می شود رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رفع محدودیت‌های تسلیحاتی از۲۷ مهرماه موفقیت بزرگی برای ایران در کارزار با آمریکا است، گفت: محدودیت‌های تسلیحاتی از هفته آینده برداشته می شود. محمود واعظی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص پایان

محدودیت‌های تسلیحاتی ایران از هفته آینده برداشته می شود

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رفع محدودیت‌های تسلیحاتی از۲۷ مهرماه موفقیت بزرگی برای ایران در کارزار با آمریکا است، گفت: محدودیت‌های تسلیحاتی از هفته آینده برداشته می شود.

محمود واعظی دیروز در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در تاریخ ۲۷ مهرماه گفت: این کار بزرگی بود. تحریم از سال ۲۰۱۰ بود الان بیش از ۱۰ سال است که این تحریم وجود داشته هفته آینده تحریم برداشته خواهد شد از دو جنبه این توفیق بزرگی برای ملت ایران است از جنبه اول این که تحریمی که ما برای صادرات و واردات تسلیحاتمان داشته ایم، از هفته دیگر برداشته می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   واعظی افزود: توفیق بزرگ دیگری داشتیم که یک نبرد اساسی بین ما و آمریکا بود برای این که آنها با تمام قوا آمده بودند که این تحریم تمدید شود موفق نشدند و بعد رفتند ماشه را آوردند که آن هم موفق نشدند و آن هم یک توفیق بزرگ هست یعنی ایران کشوری نیست که آمریکا بخواهد به نفوذ و امکانات خودش تکیه کند و هر چه خواست را به‌آن تحمیل کند.
واعظی بیان کرد: به نظر می رسد کار بزرگی انجام شده و این توفیقات متعلق به کل مردم و حکومت ماست و باید قدر اینها را بدانیم. وقتی که مانعی برداشته می‌شود شما می‌توانید حرکت کنید.بنابراین شما از روز یکشنبه بعد هر کاری که در این زمینه قبلاً نمی‌توانستید، انجام می‌دهید.
وی در ادامه با اشاره به  سفر اخیر وزیر امور خارجه به چین افزود: سفر وزیر امور خارجه به چین سفر بسیار خوبی بود. در این سفر درباره روابط کلان دو کشور، مسائل دوجانبه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی و همچنین درباره سند ۲۵ ساله بسیار جامع بحث و گفت‌وگو کردند.

چین ایران را در مسائل سیاسی و اقتصادی شریک خود می داند

رییس دفتر رییس جمهوری تبادل نظر درباره مسائل منطقه را از دیگر محورهای گفت و گوهای ظریف در چین ذکر کرد و افزود: تحولات منطقه ما قطعاً هم برای ایران و هم برای چین مهم است.
وی با بیان اینکه چین امروز چین گذشته نیست، گفت: چین کشوری است که به دلیل نوع ارتباط اقتصادی که با بسیاری کشورهای جهان دارد، امنیت و ثبات در کشورها برای آن اهمیت دارد، جدی‌تر از گذشته مسائل را رصد و رایزنی می‌کند. به همین جهت چین ایران را در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی شریک خود می‌داند.
رییس دفتر رئیس جمهوری افزود: در این سفر وزیر امور خارجه و مقامات چینی درباره برجام و سایر موضوعات بین‌المللی صحبت کردند که در مجموع سفر موفقی بوده است که بر اساس گزارش آقای ظریف در دولت، انشاء‌الله گشایش خوبی در همه زمینه‌ها بوجود می‌آید.
واعظی درباره ارسال فهرست مدیران متخلف به نهاد ریاست جمهوری هم گفت: این موضوع مطلب جدیدی نیست. بر اساس قانون همه تخلفات کارمندان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد اما به دلیل اینکه اعمال نفوذ و حق و ناحق نشود و به تخلفات مدیران و کارکنان خوب رسیدگی شود از ابتدای قانون در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌های مختلفی وجود دارد که طبق روال به این تخلفات رسیدگی می‌کنند و پرونده‌ها بررسی می‌شود. خیلی از اینها هم مشکلی ندارند و در کمیته  حضور می‌یابند و از خود دفاع می‌کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ارسال فهرست تخلفات اتفاق جدیدی نیست یعنی در دولت‌های مختلف همه مدیرانی که شکایتی علیه آنها شده یا مشکلی داشتند، پرونده آنها در ستاد رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری رسیدگی می‌شود؛ این پرونده‌ها از سراسر کشور و از همه دستگاه‌ها و تمام وزارتخانه‌ها است و خیلی از اینها بعد از بررسی‌ها مشخص می‌شود که مشکلی ندارند.
وی گفت: این تعداد پرونده یک‌جا و یک‌مرتبه نمی‌آیند هر چه که هست همان پرونده‌هایی است که از هر جای دیگر هم می‌آید که در رسانه‌ها شنیدم. هر مدیری در هر جا از یک رده بالاتر اگر تخلف و ادعایی درباره او وجود دارد، باید در نهاد ریاست جمهوری رسیدگی شود این کار طبق روال انجام می‌شود هیچ وقت هم فهرست نمی‌آید و بصورت بخش بخش ارسال می‌شود.

تعامل دولت و مجلس برای بررسی بودجه سال آینده

واعظی در خصوص نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری درباره برنامه بودجه گفت: همیشه اینطور بوده که در تصویب بودجه بین دولت و مجلس با هم تفاهم، تعامل و یا مذاکره می‌کنند. اینطور نیست که دولت بخواهد چیزی که مورد توافق با مجلس نیست انجام بدهد و نه مجلس کاری می‌کند که مورد توافق با دولت نباشد. در همه دولت‌ها و همه مجالس همین گونه بوده است.
وی بیان کرد: این‌گونه نامه‌ها و تعامل‌ها همیشه میان دولت و مجلس و میان دولت و قوه قضاییه و دولت و سایر نهادهای انقلابی و حاکمیتی بوده است، اما این که اول خبر ارسال نامه را در رسانه‌ها می‌خوانیم و بعد نامه را دریافت می‌کنیم بدعت جدیدی است.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: اصل مطلب که باید بیشتر به آن توجه شود این است که سیاست ما برای تصویب بودجه سیاست همکاری و تعامل با مجلس و نه تبلیغاتی است که این روزها مرتب برای هر کاری به راه می اندازند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....