تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 21:30
کد خبر : 84669

تظاهرات در عراق برای تأخیر در تشکیل دولت

تظاهرات در عراق برای تأخیر در تشکیل دولت

عراقی‌ها روز گذشته (جمعه) در اعتراض به طولانی شدن روند تشکیل دولت، در بغداد و سایر استان‌های این کشور تظاهرات برگزار کردند. اقتصاددان: معترضان عراقی در تظاهرات خود خواستار پایان دادن به اختلافات سیاسی و تشکیل هر چه سریعتر دولت این کشور طبق مطالبات شهروندان عراقی شدند. به گزارش السومریه، در این تظاهرات اسامی «باسم

عراقی‌ها روز گذشته (جمعه) در اعتراض به طولانی شدن روند تشکیل دولت، در بغداد و سایر استان‌های این کشور تظاهرات برگزار کردند.

اقتصاددان: معترضان عراقی در تظاهرات خود خواستار پایان دادن به اختلافات سیاسی و تشکیل هر چه سریعتر دولت این کشور طبق مطالبات شهروندان عراقی شدند.

به گزارش السومریه، در این تظاهرات اسامی «باسم خشان» نماینده پارلمان، «عبدالامیر الشمری» جانشین فرمانده عملیات مشترک برای نامزدی نخست وزیری و قاضی «رزکار محمد امین» برای ریاست جمهوری مطرح شده است.

در زمان کنونی بیش از ۶ ماه از برگزاری انتخابات پارلمان عراق می‌گذرد و روند تشکیل دولت جدید این کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کارشناسان علت اصلی تأخیر در تشکیل دولت جدید عراق را عدم تفاهم ائتلاف‌های سیاسی بر سر چگونی تشکیل دولت و همچنین تقلای ائتلاف سه گانه صدر-بارزانی-حلبوسی برای تشکیل دولت اکثریت و حذف بخش بزرگی از احزاب سیاسی ارزیابی می کنند.

کارشناسان معتقدند که این ائتلاف سه گانه که کمتر از دو سوم کرسی پارلمان را در اختیار دارد، برای تشکیل دولت جدید عراق چاره ای به جزء دعوت از چارچوب هماهنگی شیعیان، ندارد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....