تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 16:04
کد خبر : 29149

تسریع ترخیص کالا در گمرک آبادان با استقرار نماینده غذا و دارو

تسریع ترخیص کالا در گمرک آبادان با استقرار نماینده غذا و دارو

آبادان- پارسا اصیل، مدیر کل گمرک آبادان گفت: استقرار نماینده معاونت غذا و دارو در پنجره واحد گمرک آبادان موجب تسریع در ترخیص کالا و کاهش زمان و هزینه های مالی شده است. اقتصاددان: محمدرضا پارسا اصیل اظهار کرد: ورود کالاهای ملوانی طبق قانون و مصوبات کشوری انجام می شود که الزاما در هنگام ترخیص

آبادان- پارسا اصیل، مدیر کل گمرک آبادان گفت: استقرار نماینده معاونت غذا و دارو در پنجره واحد گمرک آبادان موجب تسریع در ترخیص کالا و کاهش زمان و هزینه های مالی شده است.

اقتصاددان: محمدرضا پارسا اصیل اظهار کرد: ورود کالاهای ملوانی طبق قانون و مصوبات کشوری انجام می شود که الزاما در هنگام ترخیص باید مجوزات لازم نظیر بهداشت و استاندارد اخذ شود.

وی افزود: همانطور که قانونمند شدن هر فعالیتی می‌تواند مزیت بیشتری نسبت به انجام یک کار غیرقانونی همراه با پذیرش ریسک داشته باشد از این رو ورود کالاهای ملوانی باید به صورت هدفمند و قانونی با اخذ مجوز از غذا و دارو باشد.

مدیر کل گمرک آبادان در خصوص فرآیند کسب مجوز بهداشت تاکید کرد: این کالاها بعد از ورود به گمرک مستلزم مراجعه به معاونت غذا و دارو است و مستندات مربوط به تاریخ تولید و انقضا و سری ساخت و برگه آنالیز کالا و همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت بررسی کنترل کیفی و ایمنی و سلامت مورد بررسی قرار گیرد، چنانچه با استانداردها مطابقت داشته باشد مجوز ورود دریافت می‌کند.

پارسا اصیل با بیان اینکه نگهداری کالاهای سریع‌الفساد نظیر مواد خوراکی بسیار حساس و مهم است عنوان کرد: سازمان‌های نگهداری کننده کالا می‌توانند با احداث انبارهایی که دارای تهویه، یخچال و سردخانه باشند، شرایط نگهداری موادغذایی تا زمان کسب مجوز و ترخیص را مهیا و از صدمه به دلیل گرمای شدید به ویژه در تابستان به مواد غذایی جلوگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: استقرار نماینده معاونت غذا و دارو در پنجره واحد گمرک آبادان موجب تسریع در ترخیص کالا و کاهش زمان و هزینه‌های مالی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....