تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 15:18
کد خبر : 1130

ترفند برای فرار از صفحه آبی مرگ

ترفند برای فرار از صفحه آبی مرگ

این ماجرا هم به‌معنای از دست رفتن همه اطلاعات ذخیره نشده است و به همین‌خاطر این صفحه کابوسی برای همه کاربران به‌حساب می‌آید. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، هر چند ویندوز۱۰ پیشرفته‌ترین نسخه مایکروسافت به‌حساب می‌آید اما هنوز این نسخه هم از شر این صفحه خلاص نشده است. سایت Make Use Of به

این ماجرا هم به‌معنای از دست رفتن همه اطلاعات ذخیره نشده است و به همین‌خاطر این صفحه کابوسی برای همه کاربران به‌حساب می‌آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، هر چند ویندوز۱۰ پیشرفته‌ترین نسخه مایکروسافت به‌حساب می‌آید اما هنوز این نسخه هم از شر این صفحه خلاص نشده است. سایت Make Use Of به ترفندها و توصیه‌هایی پرداخته است که می‌تواند کمی شما را از این وضعیت دور کند.

تعداد کم عادی است

دیدن این صفحه آبی خاطره همه کاربران ویندوز است. اگر شما مثلا یک یا دو بار با این خطا مواجه شده‌اید خیلی جای نگرانی نیست. نمایش این صفحه آبی از لحاظ فنی به‌معنای «خطای توقف» یا «خطای سیستمی وخیم» است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌عامل با مشکل جدی مواجه می‌شود و نمی‌تواند به‌صورت کامل اجرا شود. در چنین زمانی، ویندوز یک صفحه آبی را نشان می‌دهد که در آن اطلاعاتی راجع به مشکل موردنظر وجود دارد و سپس ری‌استارت می‌شود.

کد خطا را بنویسید

درصورتی که هر چند وقت یک‌بار با این صفحه آبی مواجه می‌شوید باید به فکر حل مشکل باشید. از قدیم می‌گویند فهمیدن مشکل نصف راه‌حل است. به همین‌خاطر باید کد خطای داده شده از سوی ویندوز را یادداشت کنید. در ویندوز۱۰، صفحه آبی مرگ شامل یک پیام ساده، یک لینک برای راهکارهای مشکل صفحه آبی، یک QR Code و عبارت مربوط به خطای موردنظر است. با اسکن QR Code با استفاده از گوشی مستقیما به صفحه‌ پشتیبانی مایکروسافت می‌روید. مهم‌ترین بخش این پیام خطا، کد به‌خصوص مربوط به خطا (Stop code) است که کار شما را برای یافتن مشکل اصلی راحت‌ می‌کند.

دست به دامن گوگل شوید

برای فهمیدن تخصصی کامپیوترتان بهتر است به جست‌وجوی خطای گزارش شده در گوگل بپردازید. تعداد این کدها زیاد است و نمی‌توان همه آنها را یک‌جا گفت. با جست‌وجوی گوگل اطلاعات خوبی درباره علت احتمالی این خطا به شما داده می‌شود. شاید با همین راهنماها بتوانید به نتیجه درستی برسید و مشکل را حل کنید. اگر این راهنماهای تخصصی هم نتوانستند مشکل شما را حل کنند یکی از راهکارهای عمومی را امتحان کنید.

بازگشت از تغییرات

در بسیاری از موارد، بعد از ایجاد یک تغییر در کامپیوتر صفحه آبی مرگ نمایش داده می‌شود. اگر به تازگی پرینتر جدیدی را به سیستم‌تان وصل کرده‌اید، آن را از کامپیوتر جدا کنید تا ببینید که آیا این مشکل برطرف می‌شود یا نه. اگر هم اخیرا آپدیت‌های ویندوز را دانلود و نصب کرده‌اید، به Settings > & Security > Windows مراجعه کنید و سپس بر View history کلیک کنید. در صفحه باز شده، بر گزینه Uninstall s کلیک کنید تا بتوانید جدیدترین آپدیت نصب شده را حذف کنید. این موضوع برای نرم‌افزار هم صدق می‌کند و اگر می‌بینید بعد از نصب برنامه جدید مشکل صفحه آبی مرگ پدیدار شده، این برنامه را حذف کنید.

مشکل درایورها

خیلی وقت‌ها صفحه آبی به‌خاطر مشکل درایورهای سخت‌افزارهای مختلف نمایش داده می‌شوند. در مورد درایورها هم آپدیت‌ها اهمیت زیادی دارند. ابتدا کلیدهای Win و X را بفشارید تا منوی Power User باز شود و سپس گزینه Device Manager را انتخاب کنید. در این بخش، ابتدا به‌دنبال آیکون‌های مثلث زرد بگردید که نشان‌دهنده‌ مشکل درایور موردنظر هستند و باید این درایوها را بررسی کنید تا درصورت لزوم آنها را دوباره نصب یا مشکل را برطرف کنید. علاوه بر این با راست‌کلیک کردن بر درایورها و انتخاب گزینه driver می‌توانید ببینید که آیا برای این درایور آپدیت جدیدی ارائه شده یا نه.

نصب مجدد ویندوز

احتمال دارد که مشکل از داخل خود ویندوز باشد و با راهکارهای مختلف برطرف نشود. نصب‌ تر‌و‌تمیز ویندوز خیلی وقت‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. برای انجام این کار باید از فایل‌های خود کپی تهیه کنید و پس از آن با فرمت کردن درایو ویندوز بار دیگر سیستم عامل را نصب کنید. یادتان باشد که این کار همه اطلاعات روی درایو ویندوز(معمولا C) را حذف می‌کند.

مشکل احتمالی سخت‌افزار

اگر سیستم‌تان را جدید تحویل گرفته‌اید شاید ایراد از یک مشکل سخت‌افزاری باشد. سخت‌افزارهایی که تست‌های لازم را رد نکرده‌اند خیلی وقت‌ها باعث خطای ویندوز می‌شوند. این مسئله می‌تواند به ‌خاطر رم‌های معیوب، مشکل مادربورد یا کارت‌گرافیک هم باشد.

حل مشکل در ویندوز۱۰

در ویندوز۱۰، صفحه آبی مرگ شامل یک پیام ساده، یک لینک برای راهکارهای مشکل صفحه آبی، یک QR Code و عبارت مربوط به خطای موردنظر است. با اسکن QR Code با استفاده از گوشی مستقیما به صفحه‌ پشتیبانی مایکروسافت می‌روید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....