تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 20:52
کد خبر : 67091

ترس معامله‌گران دلار و سکه از بازارساز

ترس معامله‌گران دلار و سکه از بازارساز

ارز از مسیر صعودی عقب نشست قیمت دلار و سکه که از ظهر دیروز نزولی شدند، امروز افت بیشتری را تجربه کردند. نرخ ارز با کاهش ۲۸۰ تومانی به ۲۸۲۹۰ تومان رسید. به باور تکنیکالیست‌ها، اولین سطح حمایتی دلار برای برگشت دوباره به روند صعودی، در قیمت ۲۷۸۰۰ تومان است. سکه طرح جدید هم با ۱۴۰

ارز از مسیر صعودی عقب نشست

قیمت دلار و سکه که از ظهر دیروز نزولی شدند، امروز افت بیشتری را تجربه کردند. نرخ ارز با کاهش ۲۸۰ تومانی به ۲۸۲۹۰ تومان رسید. به باور تکنیکالیست‌ها، اولین سطح حمایتی دلار برای برگشت دوباره به روند صعودی، در قیمت ۲۷۸۰۰ تومان است.

سکه طرح جدید هم با ۱۴۰ هزار تومان افت در سطح ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان قرار گرفت. طلای جهانی نیز پس از رشد نزدیک به ۴۰ دلاری هفته گذشته و رسیدن به اوج ۵ ماهه، امروز معاملات را متعادل و اندکی نزولی آغاز کرد. قیمت اونس اکنون حدود ۱۸۶۲ دلار است.

روند کاهشی نرخ‌های ارز امروز ادامه یافت
b20a265d 29f1 4e36 9e9f 8f890a5ce660 MonNov152021 اقتصاددان نوشته

آزادی دلارهای بلوکه باور شد؟

در ابتدای هفته تردید معامله‌گران برای باور خبر بازگشت ۳.۵ میلیارد دلار منابع مسدود ایران به چرخه اقتصاد کشور موجب شده بود حرکت دلار در مسیر صعودی متوقف نشود. اما تایید تلویحی این خبر توسط بانک مرکزی در روز گذشته و تایید سخنگوی وزارت خارجه در روز جاری موجب شد تا فعالان بازار ارز آن را جدی گرفته و خریداران عقب‌نشینی کنند.

خبرها طی روزهای گذشته حاکی از افزایش عرضه ارز در سامانه نیماست که احتمالا سرریز آن به بازار متشکل و آزاد هم خواهد رسید و مسیر کاهش نرخ ارز را در آستانه ازسرگیری مذاکرات برجام فراهم خواهد کرد. این در حالی است که توییت ۷ ماه پیش وزیر کار دولت رئیسی درباره آنکه عرضه تنها ۳۰۰ میلیون دلار می‌تواند دلار را به ۱۵ هزار تومان برساند هم اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرده بود. این رویکرد وزیر دولت سیزدهم موجب ترس خریداران دلار شده است.

 

پیام مثبت دعوت گروسی به ایران

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  دعوت ایران از مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی برای سفر به تهران نیز موجب شده تا امیدها برای تعامل ایران و آژانس افزایش یابد که می‌تواند اتفاقی مثبت در مسیر مذاکرات برجامی باشد.

در همین حال، در فاصله دو هفته‌ای از شروع مجدد مذاکرات وین، اخبار جلسه شبانه وزیر خارجه با جمعی از تحلیلگران، اساتید دانشگاه، فعالان رسانه و دیپلمات‌ها با حضور عراقچی و صالحی و همچنین اخباری درباره آنکه نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌خواهد با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کند هم مورد توجه قرار دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....