تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 19:00
کد خبر : 45494

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

بستری های روزانه کرونایی در ایران کمتر از ۳ هزار نفر شده و آمار جانباختگان هنوز بالاتر از ۳۰۰ نفر قرار دارند. اقتصاددان: روند آمارهای روزانه کرونا در ایران پس از سال ۱۴۰۰ مسیری صعودی گرفته و موج دیگری از ابتلا را در کشور به ثبت رساند. این موج در آمار بستریها تاثیرات قابل توجهی

بستری های روزانه کرونایی در ایران کمتر از ۳ هزار نفر شده و آمار جانباختگان هنوز بالاتر از ۳۰۰ نفر قرار دارند.

اقتصاددان: روند آمارهای روزانه کرونا در ایران پس از سال ۱۴۰۰ مسیری صعودی گرفته و موج دیگری از ابتلا را در کشور به ثبت رساند. این موج در آمار بستریها تاثیرات قابل توجهی داشته است.

رکورد تست روزانه کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز ۱۳ اردیبهشت بازهم در بالای مرز ۲۰ هزار نفر قرار گرفته، امروز هم با تداوم وضعیت قرمز کرونایی در کشور به ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر رسید.

درکنار ابتلا میزان تستهای روزانه کرونایی نیز در این مدت نشان از روند رو به رشد این متغیر در ایران داشته است. درهمین خصوص شمار تستهای روزانه در کشور در روز ۱۲ اردیبهشت به ۱۴۰ هزار تست رسیده و رکورد روزانه خود را شکست. با وجود کاهش آمارها در روز های بعد باز هم این متغیر در حد ۱۳۹ هزار تست بوده و رکورد بالایی را به ثبت رسانده است. افزایش شمار تستهای روزانه کرونا در کشور در روزهای اخیر می تواند از دلایل عمده رشد ابتلای این روزها و به عبارت دیگر کشف مبتلایان پنهان بوده باشد.

اما تغییرات ابتلا در حوزه بستری های روزانه چه تغییراتی را به ثبت رساند؟

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

رکورد بستری های کرونا در ایران

در ۲۴ ساعت گذشته از میان مبتلایان ثبت شده ۲ هزار و ۹۸۵ نفر دربیمارستانها بستری شدند. آمارهای وزارت بهداشت و درمان از کرونا درایران نشان میدهد روند بستری های روزانه در روزهای اخیر مسیری صعودی داشته و اکثرا بیش از ۳ هزار نفر به ثبت رسیده است.

درهمین خصوص روند هفت روزه بستری ها می تواند با حذف نوسانات روزانه این متغیر می تواند درک شفافتر و ساده تری ار از این متغیر در بازه های مختلف زمانی در اختیار بگذارد. بررسی ها نشان میدهد شمار هفت روزه بستری ها در روز ۷ اردیبهشت به بیشترین میزان خود در تاریخ کرونایی کشور رسیده که معادل با ۲۳ هزار و ۴۹۷ نفر بوده است. این متغیر در روزهای بعد اندکی کاهش پیدا کرده اما هنوز در حد خطرناکی قرار دارد.

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

شمار هفت روزه بستری های روزانه در ایران نیز در روز ۱۴ اردیبهشت معادل با ۲۰ هزار و ۸۱۷ نفر بوده که نشان از کاهش این متغیر داشته است. اما این کاهش چقدر دوام دارد؟

نسبت میزان بستری های هفت روزه کرونا به مبتلایان هفت روزه می تواند سهم بستری از این بیماری را به شکل دقیقتری ترسیم کند. این نسبت در روز های ابتدایی شیوع در سطح ۷۰ درصد بوده و رکوردهای خطرناکی را به ثبت رساند. پس از آن با کاهش همه گیری کرونا در کشور این متغیر روندی نزولی گرفته و در زمستان سال ۹۹ به کمتر از ۱۰ درصد رسید.

اما باز هم با برخاست موج جدید کرونایی این نسبت در کشور افزایش یافته و به سطح ۱۶ درصد رسیده است که نشان از بالارفتن سهم بستری ها در کشور داشته است.

مادامی که این متغیر در حال صعود است نمی توان گفت روند بستری ها کاهشی خواهد بود.

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

فزایش نسبت فوتی ها در ایران

متغیر نگران کننده دیگری که میزان سیاهی وضعیت کرونایی کشور را نشان میدهد شمار جانباختگان این بیماری است. این متغیر در روز ۱۴ اردیبهشت به ۳۴۴ نفر رسیده و در حدی بسیار خطرناک قرار دارد.

روند هفت روزه این متغیر به میزان مبتلایان در همین موقعیت می تواند علامتی از سهم مرگ و میر از ابتلا به کرونا در ایران باشد. روند این متغیر نشان می دهد که سهم فوتی ها از ابتلا در تابستان و پاییز در بیشینه خود قرار داشته و سپس روندی کاهشی پیدا کرده است.

اما بعد از موج جدید کرونایی در کشور باز هم این متغیر افزایش پیدا کرده و در حد ۳ درصد قرار گرفته است. روند این متغیر نشان میدهد رشد وضعیت مرگ ومیر وخامت بیشتری را نسبت به میزان بستری ها در ایران داشته و خطرناکتر از بستری ها در حال رشد است.

تداوم روند نگران‌کننده آماربستری و مرگ کرونایی در ایران +نمودار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....