تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1399 - 20:35
کد خبر : 20350

تخلیه بازدهی تابستان در یک شاخص بورس

تخلیه بازدهی تابستان در یک شاخص بورس

در معاملات روز چهارشنبه بورس علی‌رغم رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل، روند کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی ادامه داشت. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در پیش‌گشایش بازار، ارزش صف‌های خرید ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که نوید افزایش تقاضا در بازار را می‌داد اما در یک ساعت ابتدایی

در معاملات روز چهارشنبه بورس علی‌رغم رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل، روند کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی ادامه داشت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در پیش‌گشایش بازار، ارزش صف‌های خرید ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که نوید افزایش تقاضا در بازار را می‌داد اما در یک ساعت ابتدایی معاملات بازار شاخص تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد پایین آمد. پس از آن در ادامه‌ معاملات بازار رقم شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و در نهایت با صعود ۱۰ هزار واحدی نسبت به روز گذشته ۰٫۷ درصد رشد کرد و در رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد ایستاد.

رکورد شاخص هم وزن
بر خلاف شاخص کل که بر حرکت غول های بورسی استوار است شاخص کل هم‌وزن که تصویر تمام رخی از بورس می دهد قرمز پوش شد و با کاهش ۸۲۱ واحدی ۳۹۷ هزار و ۵۷۴ واحد را ثبت کرد تا نسبت به روز گذشته ۰٫۲ درصد افت کرده باشد.رقم ثبت شده برای شاخص هم وزن پایین ترین رقم از اواخر خرداد است و به این معنا است که بازدهی تابستان بورس در نیمی از بازار تخلیه شده است. در روزی قرمز پوشی شاخص هم وزن شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱٫۲ درصدی به رقم ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد رسید.

کاهش بازدهی بازار نسبت به هفته گذشته
با وجود اینکه بازار در آخرین روز هفته سبز و بازدهی آن مثبت شد اما در مقایسه با هفته گذشته روند نزولی بورس ادامه یافت.شاخص کل نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۶٫۷ درصد کاهش یافته است. رقم شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود.

نمادهای تاثیرگذار
فولاد، کگل و تاپیکو سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

صف‌های بازار
ارزش صف‌های خرید بازار امروز هزار و ۷۰ میلیارد تومان بود در مقابل ارزش صف‌های فروش ۴ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به روز گذشته ۷٫۲ درصد افزایش داشته است. ارزش صف‌های فروش تشکیل شده در پایان امروز به بالاترین صف‌ها پس از شش و هفت مهر رسید. پیش از این بالاترین رقم صف فروش پس از این دو روز در اختیار اول مهر بود.

ارزش معاملات
ارزش معاملات بازار در روز چهارشنبه ۱۳ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۱٫۱ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۸ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۱۹٫۵۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

امروز از مجموع ارزش کل معاملات، ۶ هزار و میلیارد تومان خرید توسط حقیقی‌ها انجام شد که شامل ۷۲ درصد کل معاملات می‌شود، همچنین معامله‌گران حقیقی ۷ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان فروش معادل ۸۶ درصد کل معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

خروج هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی
ارزش پول حقیقی خارج شده از بازار روز چهارشنبه هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان بود که معادل تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی است. در معاملات روز چهارشنبه به‌رغم رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل، روند کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی ادامه داشت.

تخلیه بازدهی تابستان در یک شاخص بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....