تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:21
کد خبر : 20952

تخصیص بیش از ۳.۵ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی

تخصیص بیش از ۳.۵ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در شش ماهه اول سال برای ۵ قلم کالای اساسی شامل روغن خام، دانه روغنی، کنجاله سویا، جو و ذرت، بیش از ۳.۵ میلیارد دلار سهمیه ارزی تخصیص یافته است. به گزارش اقتصاددان، محمدرضا کلامی اظهار داشت: تدارک تأمین کالا از حوزه حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار برقرار

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در شش ماهه اول سال برای ۵ قلم کالای اساسی شامل روغن خام، دانه روغنی، کنجاله سویا، جو و ذرت، بیش از ۳.۵ میلیارد دلار سهمیه ارزی تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصاددان، محمدرضا کلامی اظهار داشت: تدارک تأمین کالا از حوزه حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار برقرار شده است. ۵ قلم کالای اساسی شامل ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند و سهمیه ارزی حدود ۶ میلیارد دلار برای یک سال برای این ۵ قلم کالا در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور اضافه کرد: این ۵ قلم شامل روغن خام، دانه روغنی، کنجاله سویا، جو و ذرت می‌شود.

وی افزود: بر مبنای گزارش بانک مرکزی در شش ماهه اول بیش از ۳.۵ میلیارد دلار سهمیه ارزی برای ۵ قلم کالای اساسی تخصیص یافته است. حدود ۳ میلیارد دلار این اعتبار نیز در شش ماهه اول سال تأمین ارز شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فرآیند تخصیص و تأمین ارز این نوید را می‌دهد که با توجه به موجودی خوب ذخایر روند مناسب تأمین کالاهای اساسی استمرار دارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: با مصوبه معاون اول رئیس جمهور در بازدیدی که از گمرکات بندرعباس داشتند، مقرر شد تمام کالاهایی که بندرهای کشور به صورت رسوب وجود دارند ترخیص شود. این اقدامات فضای آرامش بازار را حفظ می‌کند. نباید به فضای روانی متأثر از نوسانات قیمت ارز دامن بزنیم.

کلامی گفت: مقادیر تأمین و تخصیص ارز بالای ۵۰ درصد است و علاوه بر کالاهایی که در بندر بوده و تعیین تکلیف شده است، مابقی کشتی‌های حمل بار نیز در راه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....