تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 15:53
کد خبر : 12149

تحول‌خواهی تنها راه نجات کشور است

تحول‌خواهی تنها راه نجات کشور است

اقتصاددان: دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه گفت: تا زمانی‌که احزاب نتوانند خودشان نقش‌آفرینی و با مردم گفت‌وگو کنند و مسئولیت کارشان را بر عهده بگیرند، هرگز نمی‌توان نقشی برای احزاب متصور شد. ما شاهد این هستیم که هیچ حزب اصلاح‌طلبی عملکرد آقای روحانی را قبول نمی‌کند، همان‌طور که هیچ اصول‌گرایی عملکرد آقای احمدی‌نژاد را قبول

اقتصاددان: دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه گفت: تا زمانی‌که احزاب نتوانند خودشان نقش‌آفرینی و با مردم گفت‌وگو کنند و مسئولیت کارشان را بر عهده بگیرند، هرگز نمی‌توان نقشی برای احزاب متصور شد. ما شاهد این هستیم که هیچ حزب اصلاح‌طلبی عملکرد آقای روحانی را قبول نمی‌کند، همان‌طور که هیچ اصول‌گرایی عملکرد آقای احمدی‌نژاد را قبول نداشت.

سید احمد نبوی افزود: با طرح جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در واقع کلاه بر سر مردم می‌گذارند تا در احزاب خودشان پاسخگوی مردم نباشند و به همین دلیل احزاب دست‌و‌پا بسته‌ دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی هستند.

وی تاکید‌کرد: این دو جریان باید خود را از سر راه احزاب برداشته تا احزاب بتوانند با مردم گفت‌وگو کنند. هیچ‌گاه هیچ حزبی نمی‌تواند با مردم گفت‌وگو کند، مگر آنکه آنها را جذب و با مردم تعامل برقرار کند. در حالی‌که احزاب ما با این دو جریان با مردم گفت‌وگو کردند و در حقیقت احزاب پشت دو جریان پنهان شدند تا شکست خود را به گردن جناح‌ها و پیروزی را به نام حزب خود مصادره کنند. جریان سیاسی اصلاح‌طلب راهی جز عبور از دولت آقای روحانی ندارند؛ زیرا اگر سکوت کنند، آینده‌ای مبهم خواهند داشت و تنها راه نجاتشان محکومیت مدیریت آقای روحانی است.

خانه احزاب منفعل شده است
وی در پاسخ به اینکه خانه احزاب تا چه اندازه در ترویج فرهنگ تحزب تاثیر داشته است، گفت: خانه احراب NGO ای است که از روز اول بد طراحی شده است. این NGO به سه بخش اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقلین تقسیم شده و ما شاهد این هستیم که بخشی از احزاب مستقل همان احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گراها هستند که در موقع انتخابات با گرفتن سهمی از قدرت به سمت اصلاح‌طلب‌ها و اصول‌گرایان کشیده می‌شوند و در واقع به جز چند حزب، جریانی به اسم مستقلین خانه احزاب نداریم. صرفا یک اسم از مستقلین وجود دارد. به همین دلیل این NGO، از ابتدا شکست خورده است و راهی جز اینکه اساسنامه خود را تغییر دهد و مسیر جدیدی را شروع کند، ندارد. با این شیوه‌ای که از سال‌های قبل پیش گرفته، خانه احزاب محلی برای تقسیم سهام دو جریان غالب کشور است.

نبوی ادامه داد: احزاب برای اینکه پنهان شوند و ضعف خود را مخفی نگه دارند، مجبور هستند تا در دل جریاناتی مثل اصول‌گرایی، نواصول‌گرایی، اصلاح‌طلبی و نواصلاح‌طلبی و جریاناتی از این قبیل، خود را پنهان کنند. با توجه به اینکه اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی نتوانستند در رضایت‌مندی مردم نقشی ایفا نمایند؛ امروز به دنبال تغییر نام جریان‌های خود هستند در صورتیکه که باید احزاب قدرتمند و شجاع شوند.
وی تاکید کرد: تا زمانی‌که ما ۱۰-۱۵ حزب قوی در کشور که بتوانند با مردم گفت‌وگو کنند، نداشته باشیم؛ نباید انتظار تحول‌خواهی مد نظر مقام معظم رهبری را داشته باشیم.

تنها راه نجات کشور کار حزبی است
دبیرکل حزب همت، درخصوص ارزیابی خود از اینکه اکثریت آرای مجلس از جریان اصولگرایی است، افزود: جریان اصلاح‌طلبی کنونی مرده است و دیگر وجود خارجی ندارد. تنها راه نجاتشان، تولید احزاب قوی و کار حزبی است. جریان اصولگرایی نیز پیروزی جدی‌ای نداشته است و وجود اکثریت مجلس دلیل مناسبی برای اقبال اکثریت مردم به این جریان نبوده است. شرایط این جریان خیلی بهتر از اصلاح‌طلبان نیست. در انتخابات مجلس باید تعداد کسانی که رای ندادند را نیز محاسبه کنیم. آن موقع متوجه خواهیم شد که پیروزی در کار نبوده است. در انتخابات از تعداد رای‌دهندگان، اصول‌گراها پیروز شدند ولی این به آن معنا نیست که آنها جریانی زنده و پویا هستند.

جریان اصلاح‌طلبی مرده است
وی مجددا جریان اصلاح‌طلبی را جریانی مرده عنوان کرد و گفت: نباید از دل جریان اصلاح‌طلبی جریان جدیدی بیرون آید تا دوباره مردم را گول زده و کلاه‌شان را بردارد. باید حزب تولید شود و تا زمانی‌که جریان به احزاب قوی تبدیل نشود هر روز شاهد ریزش در جریانات خواهیم بود. باید به جای جریان‌های قوی، احزاب قوی داشته باشیم.
دبیر کل حزب همدلی مردم تحول‌خواه تشریح کرد: ما از دو سال پیش گفتمان جدیدی تحت عنوان تحول‌خواهی را تعریف کردیم. در این گفتمان حرف‌های جدیدی داریم که در قالب حزب پیش می‌بریم نه جناحهای سیاسی موجود، این جناح‌ها آنقدر مغرور و مسرور از سی و چند سال قدرت هستند که فکر جدیدی را نپذیرند.
وی ادامه داد: ما در حزب خودمان، مسئولیت تمام گفته‌های خود را نیز می‌پذیریم و اگر مسئولیتی در طول مسیر به ما محول شود به عنوان حزب، پاسخگوی آن مسئولیت خواهیم بود. بنابراین تنها راهمان این است به عنوان یک حزب، گفتمان جدیدی را به مردم معرفی کنیم تا مردم در قبال حرف‌ها و قول‌های عمل کرده ما، پشت ما بایستند.

نبوی با بیان اینکه چه کسی در احزاب اصلاح‌طلب مسئولیت عملکرد ضعیف و غلط وزرای دولت دهم و یازدهم را میپذیرد؟ خاطر نشان کرد: قطعا هیچ کسی ازاحزاب پاسخگو نیست. در حالی‌که تمام وزرا عضو شورای مرکزی همان احزاب هستند. کدام وزیر تا کنون به خاطر عملکرد بد خود از مردم معذرت‌خواهی کرده است؟ کدام وزیر به دلیل دزدی‌های اطرافیان خود با مردم صادقانه صحبت، عذرخواهی و استعفا کرده است؟ قطعا ما هیچ معذرت‌خواهی از هیچ وزیری که تاکنون ندیده‌ایم، بعضا طلبکارانه نیز با مردم حرف زدهاند.

حزب ما، جوان‌ترین حزب کشور است
وی گفت: ما به عنوان حزب جدیدی که جوان‌ترین حزب ایران هستیم، مسئولیت قدرتی که توسط مردم به دست بیاوریم را قبول داریم و کار خود را در قالب حزب پیش می‌بریم نه جریان و این قدرت و اختیار را داریم که اگر نفری از اعضایمان خطایی کرد او را به مردم معرفی و از حزب اخراج کنیم و کاری که تا الان انجام نشده است یعنی مجبور به استعفا از آن مسئولیت خواهیم کرد؛ چرا که باید مردم را برای خودمان حفظ کنیم تا اعتمادشان زائل نشود.
نبوی عنوان کرد: حزب ما به هیچ یک از دو جریان اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی نزدیک نیست و اولین گفتمان ما دوری از اشتباهات آنان در این سی و چند سال است و خود را به گفتمانی که خودمان تهیه کرده‌ایم یعنی تحول‌خواهی وابسته میدانیم.

مجلس جدید راهی جز پیروزی ندارد
نبوی مجلس یازدهم را محکوم به پیروزی ارزیابی کرد و گفت: مجلس جدید راهی جز پیروزی ندارد و چنان‌چه نتواند اعتماد مردم را جلب کند، در این صورت بزرگترین ضربه تاریخی را به سیستم مردم‌سالاری کشور خواهد زد. علی‌رغم اینکه طیف پیروز مجلس با اقلیت جامعه وارد عرصه انتخاب شده و رییس مجلس منتخب و نماینده ۱۷ درصد مردم حوزه انتخابیه خود است، محکوم به پیروزی بوده و باید مردم را راضی نگه دارند.
وی افزود: ما به عنوان حزب تحول‌خواه، این مجلس را برآیند همه مردم نمی‌دانیم ولی بر اساس قانون نتیجه انتخابات مجلس را پذیرفته و نمایندگان مجلس یازدهم را عصاره فضائل ملت دانسته و حاضریم با تمام وجود به مجلس یازدهم کمک کنیم و ایده‌های بسیار زیاد و دیدگاه‌های بسیار خوبی را آماده داریم که در صورت اعلام نیاز مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف مجلس آن را ارائه خواهیم داد تا شاید بتوانیم تا حدودی مشکلات امروز کشور را حل کنیم.

وی بیان داشت: هر کسی در هر مسئولیتی مکلف است، هر کمکی کند تا این مجلس به پیروزی برسد. پیروزی مجلس پیروزی جناح نیست، بلکه این پیروزی مردمی است که روزهای سختی را می‌گذرانند و همه باید کمک کنند تا ملت پیروز شود. ما به شرط اینکه رییس مجلس دیدگاه‌ها و نظریات مردم را بپذیرند، به عنوان حزب تحول‌خواه، به آنها خواهیم کرد.

انتخابات ۱۴۰۰ یک پدیده خواهد بود
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یک پدیده خواهد بود، پدیده‌ای همانند پدیده ریاست جمهوری سال ۱۳۶۸ آیت الله هاشمی که تمام جناح‌های چپ و راست متحد شدند تا ایشان پیروز و موفق عمل کنند. سال آینده رییس‌جمهوری خواهد آمد که اجماع عمومی را پشت سر خود خواهد داشت، چرا که جناح‌ها دیگر قدرت بازی دادن مردم را نخواهند داشت و دلیل دیگر اینکه به یک وحدت بزرگ ملی نیاز داریم. پیروزی رییس جمهور آینده پیروزی همه مردم خواهد بود. ما نوید این را می‌دهیم که در شورای شهر نیز حزب همت از امروز خود را یکی از مدعیان این رقابت می‌داند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....