تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 21:48
کد خبر : 51833

تحولات سال ٩٩ بورس را دی ٩٨ پیش بینی کرده بودیم

تحولات سال ٩٩ بورس را دی ٩٨ پیش بینی کرده بودیم

وزیر اقتصاد گفت: از دی ماه ٩٨ تحولات بازار سرمایه در سال ٩٩ را پیش بینی کرده بودیم. به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه گفت: سال ٩٩ سال خاصی برای بازار سرمایه بود و این امر حتی در برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری تبلور

وزیر اقتصاد گفت: از دی ماه ٩٨ تحولات بازار سرمایه در سال ٩٩ را پیش بینی کرده بودیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه گفت: سال ٩٩ سال خاصی برای بازار سرمایه بود و این امر حتی در برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری تبلور یافت؛ این در حالی است که یکی از ابواب اصلی گفته‌ها و برنامه‌های نامزدها، بورس بود.

وی افزود: در سال ٩٨ وقتی سردار سلیمانی شهید شد، از ما خواستند بازار چند روز بسته شود و همان زمان دغدغه ما در شورای عالی بورس تهییج برای افزایش حضور مردم در بورس بود که خوشبختانه در آن مقطع سخت، بدون کوچک‌ترین بحران و مشکل از آن مقطع عبور کردیم.

به گفته دژپسند، برخی منتقدان بودند که ما تحولات بورس ٩٩ را پیش بینی نکردیم در حالیکه در دی ٩٨ این موضوع را دیده بودید چراکه تقاضاها رو به افزایش بود و قدرت میزبانی مهمانان به بورس را افزایش دادیم و تقاضا برای حضور در بازار را مدیریت کنیم؛ پس مجرای افزایش عرضه را تسهیل کردیم.

وی تصریح کرد: اینکه دامنه نوسانات را کاهش دهیم یک تصمیم عافیت طلبانه بود که ما انتخاب نکردیم و گفتیم که ریسک پذیری یکی از مسائل مهم بازار است و بنابراین باید مدیران هم ریسک پذیر باشند.

به گفته وزیر اقتصاد، جمع بندی جلسه دی ماه این بود که پیشنهادات روان‌سازی عرضه اولیه را روی میز قرار دهیم و بررسی کنیم پس ما از دی ماه وارد فضای پیش بینی شده بودیم.

وی افزود: قرار بود طرف عرضه از طریق مجرای اصولی تقویت شده و عرضه اولیه تسهیل شود.

دژپسند با بیان اینکه زمان پذیرش شرکتها در بورس کاهش یافته است، گفت: میزان شناوری شرکتها برای شرکتهای دولتی عمومی به ٢۵ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عرضه‌ها در بازار سرمایه صورت گرفت، گفت در بازار سهام ٣٢ هزار میلیارد تومان سهام دولتی عرضه شد و اگر تقاضا تأمین نمی‌شد، حباب‌ها بزرگ‌تر شکل می‌گرفت.

دژپسند ادامه داد: در دوره‌ای که تقاضا رو به رشد بود، بازار سرمایه مشکلات سایر بازارها را مدیریت کرد، این در حالی است که طبیعی است که دولت مردم را به بازار سرمایه دعوت کند چراکه بورس باید ۵٠ درصد نیاز تأمین مالی را برآورده سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....