تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 19:25
کد خبر : 78381

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت داغ بورس در هفته آخر بهمن

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت داغ بورس در هفته آخر بهمن

شاخص کل بورس در جریان معاملات هفته گذشته افت اندک ۰٫۱۴ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۲۸۲ میلیون واحدی ایستاد. اما هر یک از صنایع عملکرد متفاوتی را از خود نشان دادند و در این گزارش به بررسی عملکرد و چشم‌انداز پیش روی ۳ صنعتی که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، پرداختیم.

شاخص کل بورس در جریان معاملات هفته گذشته افت اندک ۰٫۱۴ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۲۸۲ میلیون واحدی ایستاد. اما هر یک از صنایع عملکرد متفاوتی را از خود نشان دادند و در این گزارش به بررسی عملکرد و چشم‌انداز پیش روی ۳ صنعتی که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، پرداختیم.

گروه استخراج کانه‌های فلزی به واسطه حضور و معاملات پررونق نمادهای تجلی و عرضه اولیه فزر در صدر جدول پرارزش‌ترین گروه‌های معامله شده بازار سهام قرار گرفت. این گروه از نظر تکنیکالی موفق به شکست خط روند نزولی خود شده است و پس از پول بکی که به آن زده است به رشد خود ادامه داده است. اولین مقاومت جدی پیش روی این گروه مقاومت استاتیک ترسیم شده در نمودار است که می‌تواند چالش‌هایی را پیش روی این شاخص ایجاد کند. مادامی که این مقاومت شکسته نشود نمی‌توان گفت که روند نزولی میان مدت شکل گرفته در این شاخص تمام شده است.

در حال حاضر هیچگونه سیگنالی در راستای چرخش قیمت اعم از واگرایی منفی و یا اشباع خرید در اندیکاتورهای این شاخص دیده نمی‌شود و لازم به ذکر است که مهم‌ترین نواحی عرضه و تقاضا در این شاخص ترسیم شده‌اند و نیاز است که سرمایه‌گذاران در این نواحی با جانب احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

76108fd7 da65 4156 b1c4 6f418bfa19b5 FriFeb182022 اقتصاددان نوشته

گروه دومی که رتبه دوم پرارزش‌ترین معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داده است، گروه فلزات اساسی است که بازدهی ۰٫۵۳ درصدی را کسب کرده است. این گروه میزبان سهام شاخص‌سازی اعم از فولاد و فملی است که در چندوقت اخیر حمایت گسترده‌ای از آنها به عمل آمده است تا جلوی افت بیشتر شاخص کل بورس گرفته شود.

از نظر تکنیکالی شاخص این گروه در روند نزولی میان مدتی قرار دارد که آرایش میانگین متحرک‌ها هم گویای این نکته است. مادامی که میانگین متحرک‌های و کانال نزولی ترسیم شده در این نمودار به بالا شکسته نشوند سرمایه‌گذاری در این گروه از ریسک بالایی برخوردار است و از نظر تکنیکالی توصیه نمی‌شود.

وضعیت اندیکاتورهای مهم این گروه اعم از RSI و MFI هم وضعیت مشابهی دارند و موفق به شکست مقاومت‌های داینامیک خود نشده‌اند. حتی در اندیکاتور MFI این گروه واگرایی منفی هم دیده می‌شود.
در نمودار این گروه هم مهم‌ترین نواحی عرضه و تقاضا ذکر شده‌اند.

3f02f31d 484d 46a9 8244 5e79d13f1932 FriFeb182022 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، گروه خودرو که رتبه سوم پرارزش‌ترین معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داده است بازدهی منفی۲٫۸۹ درصدی را کسب کرده است و باردیگر شاهد قرارگیری آن روی حمایت استاتیک معتبر خود است. باید منتظر ماند و دید که چه واکنشی از سوی نمادهای این گروه نسبت به تحولات وین نشان داده خواهد شد. در صورتی که این سطح حمایتی از دست رود حدود ۴ الی ۵ درصد ریزش قیمتی را برای این شاخص می‌توان متصور بود. اما به طور کلی نواحی فعلی بنظر می‌رسد از نظر ریسک به ریوراد از مطلوبیت بالایی برخوردار هستند. فلذا در مقطع کنونی بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این گروه اعم از خرید سهام یا خرید قراردادهای اختیار معامله این گروه امری غیرمنطقی نیست.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید اندیکاتور RSI این شاخص هم مدت‌هاست در مثلثی جمع شونده در حال نوسان است و هنوز انرژی کافی برای شکست این مثلث را پیدا نکرده است. در حال حاضر این اندیکاتور در حال تست مقاومت خود است و باید دید که این مثلث از کدام سمت شکسته خواهد شد. هرکدام از این دو سناریو محقق شود می‌توان منفعت کسب کرد. فلذا توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران اخبار و مسائل پیرامون این گروه را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

d268b902 e8ed 4e53 882e 2c081256508d FriFeb182022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....