تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 22:07
کد خبر : 64443

تحلیل تکنیکال داغ‌ترین صنایع هفته بورس

تحلیل تکنیکال داغ‌ترین صنایع هفته بورس

در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل عملکرد مثبت ۲.۸۰ درصدی را ثبت کرد. اما شرایط صنایع مختلف متفاوت بود. در این گزارش به بررسی وضعیت تکنیکالی ۳ صنعتی که پرارزش‌ترین معاملات را رقم زدند، می‌پردازیم. گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و خودرویی این ۳ صنعت بودند و نقشه راه آنها در هفته آتی را ترسیم

در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل عملکرد مثبت ۲.۸۰ درصدی را ثبت کرد. اما شرایط صنایع مختلف متفاوت بود. در این گزارش به بررسی وضعیت تکنیکالی ۳ صنعتی که پرارزش‌ترین معاملات را رقم زدند، می‌پردازیم. گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و خودرویی این ۳ صنعت بودند و نقشه راه آنها در هفته آتی را ترسیم می‌کنیم. علی رغم اینکه هنوز شاهد وجود جو بی‌اعتمادی و ترس نسبت به متغییرهای کلان اقتصادی وجود دارد، اما شرایط صنایع مختلف، متفاوت از یکدیگر خواهند بود.

 فلزات اساسی در جریان معاملات هفته گذشته توانستند رتبه اول پرارزش‌ترین گروه صنعتی را به خود اختصاص دهند. این گروه توانست عملکرد ۵.۰۵ درصدی را ثبت کند. این گروه به موجب واگرایی مثبتی که در آن به وجود آمده بود دقیقا از روی سطح حمایت استاتیک خود با برگشت قیمتی مواجه شد و تا حوالی سقف قبلی خود پیشروی کرد. اما شاخص قیمت در این گروه توانایی عبور از این مقاومت را پیدا نکرد. اما باتوجه به اینکه بالای میانگین متحرک معتبر خود قرار گرفته است می‌توان این کاهش قیمت را تحت عنوان پول بک و ذخیره ساز انرژی برای عبور از این مقاومت تلقی کرد.
می‌توان دو سناریو را برای هفته آتی متصور بود. یک اینکه این گروه از همین ناحیه با رشد قیمت مواجه شود و الگوی کف دو قلو خود را تکمیل کند و به سوی محدوده قرمز رنگ ترسیم شده حرکت کند. در سناریو دیگر بار دیگر شاهد برگشت قیمت به محدوده سبز رنگ باشیم و پس از تشکیل الگوی سروشانه معکوس قیمت از سد این مقاومت عبور کند. لازم به ذکر است که شاهد قرارگیری اندیکاتورهای rsi و mfi در محدوده مقاومتی و حساس هستیم.

نمودار گروه فلزات اساسی ( روزانه – لگاریتمی )
7eec04a8 218e 4508 a0d0 b532387fff32 FriOct222021 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ،  گروه شیمیایی که دومین گروه از نظر ارزش معاملات در هفته گذشته بود موفق به ثبت بازدهی ۲.۶۱ درصدی شد. این گروه به موجب تشکیل واگرایی منفی میان دو قله متوالی قیمت و اندیکاتور RSI با کاهش قیمت مواجه شده است و اینگونه بنظر می‌رسد که به اصلاح زمانی احتیاج دارد.
لازم به ذکر است که اندیکاتور Parabolic SAR هم که قدرت روند را نشان می‌دهد همچنان بیانگر روند نزولی است و مادامی که این اندیکاتور به پایین کندل‌های قیمت نفوذ نکند سیگنال صعودی صادر نشده است.
نزدیک‌ترین حمایت پیش روی این شاخص در محدوده قرمز رنگ قرار دارد که به احتمال قوی در جریان معاملات هفته آتی به این سطح خواهد رسید. دیگر حمایتی که در این محدوده قرار دارد خط روند صعودی کوتاه مدت این شاخص است که تا به حال ۳ بار به آن واکنش جدی نشان داده است.

نمودار گروه شیمیایی ( روزانه – لگاریتمی )
a42ffa93 d9f1 455f 9926 93c6e3926909 FriOct222021 اقتصاددان نوشته

اما سومین گروه از نظر ارزش معاملات در هفته گذشته یعنی گروه خودرویی در خلال معاملات هفته پیش توانست عملکرد ۰.۴۶ درصدی را به ثبت برساند. گروه خودرویی که بر خلاف دو گروه فلزات اساسی و پتروشیمی رشد خاصی در این مدت نداشته را می‌توان از جمله گروه‌های عقب مانده تلقی کرد. البته که شرایط بنیادین این گروه و شرکت‌های فعال در آن قابل مقایسه با دو گروه فوق‌الذکر نیست. در حال حاضر این گروه به درگیر خط روند نزولی خود است و در ۳ تلاش اخیر خود برای شکست آن، ناکام مانده است. علاوه بر این خط روند شاهد قرارگیری محدوده مقاومتی استاتیک هم در این ناحیه هستیم که شرایط را برای عبور گروه خودرو از این ناحیه سخت‌تر کرده است. براساس اندیکاتور RSI این شاخص آماده شروع روندی صعودی در کوتاه مدت است و به نظر کف‌سازی این شاخص رو به اتمام است.
پیش بینی می‌شود که این گروه در جریان معاملات هفته آتی دو سناریو را پیش بگیرد. در سناریو اول تا کف میان مدت خود پیش برود و سپس با تشکیل واگرایی مثبت در کف از این خط روند عبور کند و در سناریو دوم که احتمال بالاتری برای وقوع دارد در هفته آتی موفق به عبور از این مقاومت و پیش روی تا میانگین متحرک شود.

نمودار گروه خودرویی ( روزانه – لگاریتمی )
ff526294 c899 4cd0 ace3 ae5b0425ac6b FriOct222021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....