تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 14:16
کد خبر : 26146

تحلیل بازار سیگنال بازار: توزیع انتظارات تورمی دربازار بورس

تحلیل بازار سیگنال بازار: توزیع انتظارات تورمی دربازار بورس

اقتصاددان:توزیع انتظارات تورمی دربازار بورس مهمترین عامل حرکت بازار در روزهای اخیر عامل انتظارات تورمی و تفاوت قیمت کالاها و سهام همان کالا در بازارهای سرمایه است. اکنون نسبت پی به ایp/e در اکثر سهام به کمترین مقدار خود در سال ۹۹ رسیده است سیگنالهای هیئت حاکم ی جدید آمریکا در پی ترور دانشمند هسته

اقتصاددان:توزیع انتظارات تورمی دربازار بورس

مهمترین عامل حرکت بازار در روزهای اخیر عامل انتظارات تورمی و تفاوت قیمت کالاها و سهام همان کالا در بازارهای سرمایه است. اکنون نسبت پی به ایp/e در اکثر سهام به کمترین مقدار خود در سال ۹۹ رسیده است سیگنالهای هیئت حاکم ی جدید آمریکا در پی ترور دانشمند هسته ای و همچنین تعهد در برگشت به برجام و انتخاب تیم مرتبط با موضوع از طرف بایدن در رونق بازار سهام بی تأثیرنبوده است.
در کنار این موردرکود بازار خرید و فروش مسکن و تغییر جهت جریان وجه نقد از بازارهای جایگزین به بازار سرمایه عامل قوی تردیگری در در برگشت حرکت بازار بوده است به طوری که در روز جار ی حجم معاملات به بیش از ۲۰ هزار میلیارد در در یک ماه گذشته رسید عبور شاخص از مرز مقاومت یک میلیون و چهارصد و هدف گذاری برای شاخص ۲ میلیون واحدی دور از دسترس نیست البته سازماندهی نظام معاملاتی بازار پررنگ شدن اهرم‌های نظارتی و دخالت مجلس در در این مورد، جلوگیری از نوسان گیری و منظم کردن زمان سفارش ها جلوگیری از معاملات الگوریتمی به جز در مورد بازارگردانان، همه در حرکت بازار به سمت اصالت، دارای نقش بوده اند با اینوجود هنوز کارهای عملیاتی تری مانند ورود شرکتهای پروژه محور به بازار و رسوب درصد بیشتری از سود سهام به عنوان سهام و سود انباشته در صورت های مالی می تواند بازار بورس را به سمت درون زایی و تولید محوری سوق دهد.
نمادهای فارس شستا تاپیکو وغدیر بیشترین حجم را به بازار واردکردند و اغلب به همرا نمادهای بانکی وپارس وبصادر جزئ پر بازدیدترین نمادها بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....