تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 15:15
کد خبر : 106542

تبدیل «بی دوئو چین» به «بی دوئو جهان»

تبدیل «بی دوئو چین» به «بی دوئو جهان»

در حال حاضر بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر در بیش از ۲۳۰ کشور و منطقه جهان از سامانه مکان یابی تسریع یافته بی دوئو و خدمات دقت بالای آن استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توان گفت بی دوئو چین به شکلی واقعی به بی دوئو جهان تبدیل شده است. سامانه بی دوئو طی ۱۰ سال

در حال حاضر بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر در بیش از ۲۳۰ کشور و منطقه جهان از سامانه مکان یابی تسریع یافته بی دوئو و خدمات دقت بالای آن استفاده می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان گفت بی دوئو چین به شکلی واقعی به بی دوئو جهان تبدیل شده است.

سامانه بی دوئو طی ۱۰ سال گذشته وارد عصر جدیدی از توسعه سریع شده است. سامانه کنونی بی دوئو-۳ به شکل تنگاتنگی با «سامانه مکان یابی جهانی ایالات متحده» (GPS)، سامانه ماهواره ناوبری جهانی روسیه و سامانه ناوبری ماهواره‌ای اروپایی «گالیلئو» مرتبط است.

بی دوئوی چین توانسته با ارائه سه خدمت جهانی به کاربران خود در سراسر جهان که شامل مکان یابی، ناوبری و زمان بندی بین‌المللی،‌ جستجو و نجات بین‌المللی و ارتباط پیام کوتاه جهانی، با عصر کنونی هماهنگ به جلو پیشرفت کند.

در این میان لازم به ذکر است که خدمات پیام کوتاه و جستجو و نجات بین‌المللی بی دوئو بسیار حائز اهمیت است. در گذشته وقتی یک امدادگر پیامی را برای سازمان جستجو و نجات بین‌المللی ارسال می‌کرد نمی‌دانست پیامش توسط آن نهاد دریافت شده است یا خیر و در واقع این یک سامانه یک طرفه بود. اما سامانه بی دوئو ارتباط دو سویه را تحقق بخشیده است. این یک الهام بزرگ برای امدادگران و کمکی بزرگ به کار سازمان‌های جستجو و نجات بین‌المللی محسوب می‌شود.

نوآوری مستقل، بخش اصلی رقابت پذیری سامانه بی دوئو چین محسوب می‌شود و باز بودن و یکپارچگی جزو چشم انداز بی دوئو چین هستند. این سامانه هم به نفع مردم چین و هم به نفع مردم دیگر کشورهای جهان است. نمونه‌های استفاده مفید از این سامانه بسیار هستند. به عنوان مثال سامانه بی دوئو در عربستان سعودی در بخش‌های مهمی مانند ساخت زیرساخت‌های شهری و مکان‌ یابی شخصی یا خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در تاجیکستان از سامانه بی دوئو برای رصد مداوم و لحظه به لحظه سد «آزرو ساریزسکوی» و اطمینان از ایمنی سد و مردم محلی استفاده می‌شود؛‌ در بورکینافاسو که یک کشور آفریقایی است دولت محلی از خدمات دقت بالای بی دوئو در پایش و روند نقشه برداری ساخت بیمارستان، کاهش زمان ساخت به بیش از نصف و ذخیره زمان ارزشمند برای پیشگیری و کنترل استفاده می‌کند.

شایان ذکر است که کتاب سفید منتشر شده درباره سامانه بی دوئو برای نخستین بار شامل طرح‌های توسعه بی دوئو تا پیش از سال ۲۰۳۵ میلادی است.

طبق این طرح چین یک سامانه بی دوئو نسل جدید را با فناوری پیشرفته‌تر، کاربری‌های قدرتمندتر و خدمات بهتر می‌سازد.

همچنین قرار است یک سامانه بی دوئوی فراگیرتر، یکپارچه‌تر و هوشمندتر ساخته شود و بنیاد زیرساخت تحقق مدرنیزاسیون به سبک چینی را در نوع خود فراهم کند.

این به آن معناست که در آن زمان مردم می‌توانند از داشتن فناوری زمانی-مکانی قابل اعتماد و امن ارائه شده توسط سامانه بی دوئو در هر زمان و هر مکان در جهان بهره ببرند.

به طور خلاصه باید گفت بی دوئو در عصر جدید بهتر در خدمت جهان و بشریت خواهد بود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....