تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 21:38
کد خبر : 29890

تایید اختلال در GPS از سوی سخنگوی دولت

تایید اختلال در GPS از سوی سخنگوی دولت

تایید اختلال در GPS از سوی سخنگوی دولت، حاشیه‌های عکس خواننده پاپ با شاخ سایت‌های شرط‌بندی، مشکلات سامانه شاد و فروش مدل آزمایشی وان‌ پلاس ۹ در ای‌بی، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.    پس از رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی که روز گذشته وجود اختلال در جی‌پی‌اس را تایید ولی این موضوع را

تایید اختلال در GPS از سوی سخنگوی دولت، حاشیه‌های عکس خواننده پاپ با شاخ سایت‌های شرط‌بندی، مشکلات سامانه شاد و فروش مدل آزمایشی وان‌ پلاس ۹ در ای‌بی، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

 

 پس از رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی که روز گذشته وجود اختلال در جی‌پی‌اس را تایید ولی این موضوع را به مرگ کوهنوردان تهرانی، بی‌ارتباط دانست، امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز همین موضع را تکرار شد.

رببعی وجود اختلال در جی‌پی‌اس را تایید کرده و گفته است که رئیس‌جمهور از مدت‌ها قبل دستور داده بود که در شورای‌عالی امنیت ملی به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

در اقتصاددان به نقل ازایسنا ، او با رد شایعات مطرح‌ شده درباره عمدی‌بودن این اختلال اظهار کرد: اصلا اینکه گفته شود این موارد عمدی بوده است یک جرم بزرگ است و چنین شایعاتی صحت ندارد. من امیدوارم هرکس که می‌خواهد درباره این موارد حرف بزند سعی کند با سند و مدرک صحبت کند.

حاشیه‌های یک عکس

این روزها بحث حمایت سلبریتی‌ها از سایت‌های شرط‌بندی و گردانندگان آنها داغ است و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد.

در همین رابطه انتشار عکس رضا صادقی در کنار پویان مختاری، یکی از چهره‌های شناخته شده مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی حواشی فراوانی را درباره پیوستن این خواننده به جمع مبلغان سایت‌های شر‌ط‌بندی ایجاد کرده است.

اما صادقی موضوع را انکار کرده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که: «با صدای بلند می‌گویم، شرف ندارد آن کسی که به من تهمت تبلیغ برای سایت‌های شرط‌بندی را می‌زند.»

این خواننده، در روزهای گذشته هم در توضیح عکس خود در کنار مختاری، نوشته بود که این تصویر در هتل محل اقامت او پس از کنسرت در بیرجند گرفته شده و او مختاری را تنها به عنوان جوانی مودب و متین به یاد می‌آورد.

سامانه شاد، یک شوخی بیش نیست

در جریان بازدید وزیر آموزش و پرورش از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی با هماهنگی که از طرف خبرنگار باشگاه صورت گرفته بود به صورت آنلاین با سه معلم کشور صحبت کرد.

عبید ملک‌رئیسی یکی از معلمانی بود که از استان سیستان و بلوچستان در این گفت‌وگوی آنلاین حضور داشت.

«سامانه شاد یک شوخی بیش نیست. در استان ما اگر بهترین حالت را در نظر بگیریم که اینترنت باشد و خانواده‌ها گوشی هوشمند هم داشته باشند، دانش‌آموز ابتدایی نمی‌تواند از این امکانات استفاده کند و والدین باید در کنار آنها باشند. وقتی بخش زیادی از والدین حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند این جنس از فعالیت‌ها بی‌معنی می‌شود.»

این معلم خرید خدمات البته به این مساله اشاره می‌کند که نصب دکل‌های اینترنتی در این استان سرعت خوبی گرفته و برخی خیرین و مسئولان هم گوشی یا تبلت به برخی دانش آموزان داده‌اند، ولی چون دانش لازم و اینترنت وجود ندارد به جز بازی کارکرد دیگری ندارد.

فروش مدل آزمایشی وان‌ پلاس ۹

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که مدل آزمایشی وان‌ پلاس ۹ به قیمت ۶ هزار دلار فروخته شد.

بر اساس این گزارش، فردی که مدل آزمایشی وان پلاس ۹ را در اختیار داشت، این گوشی معرفی‌نشده را در eBay با قیمت ۶ هزار دلار فروخت.

شهریورماه گذشته تصاویری از مدل آزمایشی وان پلاس ۹ لو رفت و حالا به نظر می‌رسد این گوشی که قبلا تصاویر آن را دیده بودیم، در اختیار فرد دیگری قرار گرفته است.

هنوز مشخص نیست این دستگاه واقعی است یا خیر. این احتمال وجود دارد که همان عکسی که قبلا منتشر شده بود، با ویرایش مجدد روی ebay قرار گرفته است تا برای کلاهبرداری مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید این گوشی حتی اگر واقعی باشد، با ریسک بالایی همراه است و وان‌پلاس می‌تواند خریدار این گوشی را تحت تعقیب قرار دهد و از او شکایت کند.

بر اساس شایعات، وان پلاس ۹ در اواسط ماه مارس راهی بازار می‌شود و شاید همین ظاهر را داشته باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....