تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 22:03
کد خبر : 64387

تازه‌ترین تصمیم دانشگاه تهران در مورد آموزش حضوری

تازه‌ترین تصمیم دانشگاه تهران در مورد آموزش حضوری

معاون آموزشی دانشگاه تهران به تازه ترین تصمیم دانشگاه تهران در مورد آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی جامعی در دانشگاه تهران باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم. محمود کمره‌ای در آئین معارفه

معاون آموزشی دانشگاه تهران به تازه ترین تصمیم دانشگاه تهران در مورد آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی جامعی در دانشگاه تهران باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم.

محمود کمره‌ای در آئین معارفه رئیس جدید و تکریم رئیس سابق دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه کارآفرینی یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه است که سرپرست جدید دانشگاه تأکید ویژه‌ای بر آن دارد، افزود: برای تأسیس دانشکده کارآفرینی زحمات زیادی کشیده شده است و در حال حاضر دانشکده کارآفرینی جایگاه خوب و شناخته‌شده‌ای در سطح کشور دارد و امیدواریم این رشد به قوت خود ادامه پیدا کند و دانشکده کارآفرینی نقش و وظیفه‌ای که به خاطر آن تأسیس شده است را به اجرا گذارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد که دانشگاه تهران، دانشگاهی جامع است که همه رشته‌ها در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی فعالیت‌ها و رشته‌ها زودبازده هستند و آثار و نتایج آنها به لحاظ فعالیت‌های علمی و دستاوردهای پژوهشی قابل رؤیت است و برخی دیگر به‌رغم زمان‌بر بودن باز هم کارآفرین هستند، رشته‌هایی که به لحاظ کیفیت بنیادی بوده و سال‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران تصریح کرد: لزوماً شاخص کارآفرینی تجاری‌سازی نیست. یکی از شاخص‌های کارآفرینی تجاری‌سازی است. فارغ‌التحصیلانی که بتوانند کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنند نیز یکی از مصادیق کارآفرینی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشکده کارآفرینی نام بزرگی دارد و باید در راستای تحقق کارآفرینی در همه ابعاد به پیش برود، افزود: دانشگاه کارآفرین، بین‌المللی و با مسئولیت‌پذیری اجتماعی از اهداف دانشگاه است، اما در رأس همه اینها ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و کیفیت علمی دانشگاه است و اگر به کیفیت مطلوب دست پیدا نکنیم به هدف نرسیده‌ایم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،   کمره‌ای اظهار امیدواری کرد که دانشکده کارآفرینی با وجود آئین‌نامه‌ها، ضوابط، کمیت و کیفیت مناسب اعضای هیأت علمی برای موفقیت و حرکت در جهت اهداف به کمک سایر دانشکدگان، پردیس‌های اقماری، مراکز و مؤسسات دانشگاه موفق عمل کند. دانشکده کارآفرینی با ۳۴ عضو هیأت علمی قطعاً می‌تواند دانشکده کارآمدی باشد، چرا که اسباب کار آماده است و باید همت کرد تا به هدف رسید و کار را پیش برد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و انتشار اخبار ضدونقیض درباره حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه گفت: درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی جامعی در دانشگاه تهران باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم و در نهایت تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت علوم هستیم.

وی یکی از موانع برای برگزاری کلاس‌های حضوری را واکسینه نشدن کامل دانشجویان تاکنون دانست و واکسینه شدن تعداد بیشتر از دانشجویان را دغدغه بزرگ معاونت آموزشی برای برگزاری کلاس‌های حضوری عنوان و تأکید کرد باید دانشجویان را ترغیب کرد تا واکسینه شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، کمره ای در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر اولویت ما برگزاری کلاس حضوری برای دروس عملی است، چرا که دروس عملی در برخی رشته‌ها به‌صورت مجازی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: در سه دوره‌ای که کلاس‌های دانشگاه به‌صورت غیرحضوری برگزار شده است از لحاظ کیفیت علمی به نتیجه مطلوبی رسیدیم و امیدواریم با تلاش دانشگاه و دانشجویان به وظایف خود به‌خوبی عمل کنیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....