تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 12:51
کد خبر : 99896

تاثیر منفی رکود مسکن بر صنایع فولاد

تاثیر منفی رکود مسکن بر صنایع فولاد

مهندس نصرالهی مدیر کارخانه پرشین فولاد (قزوین )در گفتگوی اختصاصی با اقتصاددان گفت تعیین تعرفه ۸٪گمرکی در ابتدای سال ، محدودیت تامین انرژی برق ‌و مواد اولیه همچنین رکود ساخت و ساز از جمله مشکلات پیش‌روی صنعت است. عضو ارشد اتحادیه فولادسازان کشور در تبیین چالش های مقابل صنایع تولید میلگرد می گوید اتفاقات بین

مهندس نصرالهی مدیر کارخانه پرشین فولاد (قزوین )در گفتگوی اختصاصی با اقتصاددان گفت تعیین تعرفه ۸٪گمرکی در ابتدای سال ، محدودیت تامین انرژی برق ‌و مواد اولیه همچنین رکود ساخت و ساز از جمله مشکلات پیش‌روی صنعت است.
عضو ارشد اتحادیه فولادسازان کشور در تبیین چالش های مقابل صنایع تولید میلگرد می گوید اتفاقات بین المللی و داخلی نظیر ورود فولاد دامپینگی روسیه به کشور ، قطعی برق صنایع در تابستان ، مالیات ، افزایش هزینه های انسانی ، بی ثباتی و تحریم ، کاهش تقاضای ناشی از رکود بخش مسکن …و موانع متعدد پیش روی تولید باعث شده فولادسازان امید موثر به ارتقا و تحول در صنعت نداشته باشند.
بدون تردید امروزه فولاد ، صنعتی پیشرو در صنایع مختلف می باشد. صنعتی را نمی توانید بیابید که با فولاد ارتباط نداشته باشد بخش صنعت ، کشاورزی ، ساختمان ، اتومبیل سازی سد سازی ، صنایع نظامی و…. همه ضربان شان با فولاد می تپد .
فولاد قدرتمند ترین صنعت پایه و یدک کش صنایع دیگر است و به همین خاطر در حال حاضر رقابتی بالا در به روز کردن تکنولوژی و رقابتی کردن این صنعت در دنیا وجود دارد .امروزه شاخص های توسعه هر کشور را با شاخص های رشد صنعت فولاد اندازه گیری نموده و می سنجند فولاد در جای جای صنایع ظریف و الکترونیک صنایع هایتک و صنایع مادر و پایه حضوری چشمگیر و بی بدیل دارد تکنولوژی در صنعت فولاد نقش مهم و کلیدی دارد تکنولوژی باعث افزایش رقابتی شدن این صنعت است کشور ما با توجه به معادن و کارخانه های ذوب و فرآوری در دنیا رده هایی بین ۱۵ و ۱۰ به طور متغیر داشته است.
در چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ قرار شد که ایران تولیدی بیش از ۵۵ میلیون تن تن در سال داشته باشد که روند رو به جلو و چشم انداز حکایت از این دارد که این میزان تولید به خاطر مشکلات و مسائلی که وجود دارد قابل دسترسی نیست. در حال حاضر میزان تولید فولاد بین ۲۷ تا ۲۸ میلیون تن است تکنولوژی و سرمایه عوامل و کلیدواژه های موثر در هدف گذاری میزان تولید فولاد است تحریم هایی که در حال حاضر کشور با آن دست به گریبان است و از سویی عدم مدیریت و مهار این تحریم ها چشم اندازهای آتیه صنعت فولاد را در کورس رقابت در هاله ای از ابهام فرو برده است.
عوامل موثر در تولید فولاد همانطور که عنوان شد عوامل خارجی تحت عنوان تحریم و ارتباطات بین المللی و عوامل داخلی مانند انرژی و نیروی فنی و دانش فنی نقش مهمی در تولید و صادرات فولاد دارد روابط خارجی و دیپلماسی خارجی باید شرایطی را فراهم کند که علاوه بر ورود تکنولوژی و سرمایه شرایط صادرات فولاد ایران به بازارهای جهانی را پیدا کند سرمایه و تکنولوژی نقش بسیار بالایی در ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد دارد کیفیت فولاد تولیدی در ایران در حال حاضر با برخی کشورهای مثل ژاپن و آلمان و یا حتی کشورهایی مثل ترکیه و کره فاصله چشم گیری دارد.
ما باید از صادرات مواد معدنی و خام و همچنین صادرات در زنجیره تولید صرف نظر کنیم صادرات مواد خام و معدنی هیچگاه نتوانسته است در دستیابی کشورها به توسعه نقشی داشته باشد صادرات مواد خام و معدنی وابستگی روزمره گی بین هزینه ها و درآمد ها ایجاد می کند چون ارزش افزوده در این روند تجاری ساده وجود ندارد که بخواهد یک فرایندی از ارزش افزوده به شما نشان دهد ورود کشور به انجمن ۱۰ کشورصادرکننده فولاد سبب می شود که ما از پیشرفت تکنولوژی و صنعت روز فولاد عقب نمانیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....