اقتصاد کشور ما تحت تأثیر اقتصاد دنیا و البته سیاست است. این تغییرات در سال‌های اخیر تنش‌های زیادی را بر کسب و کارها وارد کرده‌اند. مخاطبان و مشتری‌ها قطب اصلی در کسب و کارها محسوب می‌شوند. قطبی که بدون آنها کسب و کارها معنای خود را از دست می‌دهند. پایین آمدن توان خرید به صورت مستقیم بر کسب و کارها اثر گذاشته است. در این مطلب قصد داریم ‫تأثیرات تورم بر قیمت ‌های آژانس ‌های تبلیغاتی را به شما توضیح دهیم. این تاثیرات در حوزه های مختلفی از جمله بالارفتن قیمت در تبلیغات، خرید تجهیزات و… تاثیرگذار هستند.

تغییر قیمت ارز چه تاثیری بر قیمت آژانس های دیجیتال مارکتینگ دارد؟

همان‌طور که گفتیم، بالا رفتن قیمت دلار در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی نیز تاثیرگذار است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در چه زمینه‌های تبلیغاتی و چگونه؟ به دلیل این که تبلیغات دیجیتالی در بسیاری از موارد (مانند خرید تجهیزات فیلم‌برداری برای فیلم تبلیغاتی) به قیمت دلار مرتبط هستند؛ بالا رفتن تورم در قیمت‌های آژانس‌های بازاریابی نیز تاثیرمی‌گذارد. در ادامه چند مورد از تبلیغاتی که به قیمت دلار وابسته هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

افزایش قیمت برای تبلیغات گوگلی

تبلیغات گوگلی به تبلیغات کلیکی هم شناخته می‌شوند. هزینه این نوع تبلیغات با هر کلیک کاربر و ورود به وب سایت محاسبه خواهد شد. این تبلیغات وقتی برای کاربر به نمایش در می‌آید که کاربر دقیقاً همان کلمه کلیدی را جست و جو کرده باشد. هزینه هر کلیک نیز بر اساس عوامل مختلفی مشخص می‌شود. به کیفیت تبلیغ، کیفیت صفحه فرود وب سایت و همچنین هزینه معرفی شده در پنل گوگل ادز وابسته است. هر کسب و کاری برای داشتن چنین تبلیغاتی باید یک اکانت داشته باشد و آن را شارژ کند.

نکته مهم در پرداخت مبلغ شارژ این است که به دلیل تحریم‌ها این امکان از داخل کشور امکان‌پذیر نیست. کسب و کارها از دو طریق می‌توانند این حساب را شارژ کنند. یا باید خودشان حساب خارج از کشور داشته باشند. یا از یک آژانس تبلیغاتی بخواهند که با تمهیداتی که اندیشیده است این کار را برایشان انجام دهد. در هر صورت، پرداخت این مبلغ باید به صورت ارزی باشد. یعنی بسته به موقعیتی که برای پرداخت ایجاد شده است، باید بر اساس دلار، لیر، درهم و… باشد. ارزهایی که در بازار دنیا مدام در حال تغییر هستند. همین مسئله منجر به تغییرات زیادی در استفاده از تبلیغات گوگلی مانند سرچ ادز و دیسپلی ادز شده است. افزایش قیمت ارز به طور مستقیم بر قیمت استفاده از این تبلیغات مؤثر است.

افزایش قیمت برای خرید تجهیزات در آژانس تبلیغاتی

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد   ،  هر آژانس تبلیغاتی برای این که بتواند در این آشفته‌بازار خودش را سر پا نگه دارد، باید قدرت زیادی داشته باشد. یکی دیگر از عواملی که منجر به افزایش قیمت تبلیغات شده است، بالا رفتن قیمت تجهیزات است. برای ساخت هر نوع تبلیغی از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ساخت یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت مطلوب نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. تجهیزاتی که بدون آن‌ها کار پیش نخواهد رفت. از دوربین فیلم‌برداری گرفته تا دستگاهی برای ضبط صدا و تجهیزات نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وقتی قیمت این تجهیزات افزایش می‌یابد، چطور ممکن است قیمت کاری که با این تجهیزات انجام می‌شود ثابت بماند.

هر آژانس تبلیغاتی برای این که بتواند به کارش ادامه دهد باید به‌روز باشد و از تجهیزات با فناوری‌های جدید سود ببرد. به عنوان مثال، داشتن پهپاد برای فیلم‌برداری‌ تیزرها لازم است. برای تهیه این تجهیزات جدید باید سرمایه زیادی صرف شود. برای برگشت این سرمایه هیچ چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز این که قیمت خدمات قابل ارائه به کسب و کارها بالا برود.

علاقه نیروی انسانی برای کار با خارج از ایران یا مهاجرت

هر نیروی انسانی در مقابل تحریم‌های اقتصادی کشور بازتاب‌های متفاوتی را از خود نشان داده است. چه آن‌ها که در آژانس تبلیغاتی مشغول فعالیت بودند چه نبودند، به فکر کارهایی افتادند که درآمد ارزی داشته باشند. در واقع، نجات خودشان را از این وضعیت در کسب درآمد دلاری با خرج‌ کردن ریالی یافتند. کسب درآمد دلاری برای هر نیروی انسانی در بحران اقتصادی می‌توانست رؤیایی به نظر برسد. کم نبودند افراد توانمندی که توانستند با شرکت‌هایی در خارج از ایران ارتباط کاری برقرار کنند.‌ دنیای مجازی و وب سایت‌ها این امکان برای این افراد ایجاد کردند. خیلی از این افراد هم تلاش کردند تا بتوانند این ارتباط را بسازند، اما موفق نشدند. زمانی مهاجرت در کشور ما میان قشر خاصی اتفاق می‌افتاد اما در سال‌های اخیر همه چیز متفاوت شد. مهاجرت در حال حاضر نه سن و جنسیت می‌شناسد، نه طبقه اجتماعی و فرهنگی و مالی!

به عنوان مثال برنامه‌نویس‌ها و گرافیست‌ها از مشاغلی بودند که توانستند با دنیای بیرون ارتباط پیدا کنند. کارهایی که نیاز به آگاهی از یک زبان مشترک دارد. این زبان مشترک می‌تواند هنر و تکنیک و دانش باشد. با وجود علاقه نیروی انسانی برای مهاجرت یا کار با خارج کشور، مطمئناً برای حفظ تیم متخصص و حرفه‌ای نیاز به صرف هزینه بیش‌تری است. به این ترتیب هزینه‌های تمام شده برای انجام تبلیغات در آژانس‌های تبلیغاتی بیش‌تر می‌شود.

آژانس‌های تبلیغاتی برای همکاری با خارج از کشور

یکی از شغل‌هایی که پتانسل همکاری با خارج از کشور را داراست، آژانس تبلیغاتی است. این شرکت‌ها امکانات زیادی را برای کار با دنیای بیرون از کشور در خود جای داده‌اند. امکان انجام تبلیغات برای شرکت‌ها در خارج از ایران نیز وجود دارد. کشورهای همسایه ایران به اندازه ایران امکانات برای تبلیغات ندارند. بسیاری از آنها به دنبال نیروی انسانی کاربلد و توانمند هستند تا بتوانند کار تبلیغات خود را به آنها بسپارند. کار تبلیغات نیاز به هوشمندی و خلاقیت دارد. داشتن این ویژگی‌ها در کنار دانش لازم و تکنیک‌ می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده داشته باشد.

کار کردن در سطح بین‌المللی می‌تواند جهشی بسیار عالی برای چنین شرکت‌هایی باشد. به‌روز بودن و داشتن تجهیزات عوامل مهمی به شمار می‌روند. عواملی که می‌توانند یک شرکت را برای کار کردن با کسب و کارهای خارجی آماده نگه دارند.

آژانس تبلیغاتی

جمع بندی

همان‌طور که دیدید، در این مطلب چند نمونه از مواردی که بالا رفتن قیمت ارز و افزایش تورم در آژانس تبلیغاتی تاثیرگذار بودند را به شما معرفی کردیم. عمده‌ترین مواردی که تغییر قیمت دلار روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد، خرید تجهیزات و تبلیغات گوگل ادز است. کانون ایران نوین سعی کرده در چند سال گذشته ثبات قابل قبولی در قیمت خدماتی که ارائه می‌دهد داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کانون ایران نوین از خدمات این آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ درجه استفاده کنید.