تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 20:23
کد خبر : 59295

بی تابی طلا ره آورد جهش جهانی قیمت

بی تابی طلا ره آورد جهش جهانی قیمت

استفان گلیسون رئیس صرافی فلزات پول ، یک فروشنده ملی فلزات گرانبها با بیش از ۳۰۰۰۰ مشتری است. گلیسون ، یک رهبر تجاری ، سرمایه گذار ، استراتژیست سیاسی و فعال مردمی است. گلیسون بارها در شبکه های تلویزیونی ملی مانند سی ان ان ، فاکس نیوز و سی ان بی سی ظاهر شده است

استفان گلیسون رئیس صرافی فلزات پول ، یک فروشنده ملی فلزات گرانبها با بیش از ۳۰۰۰۰ مشتری است. گلیسون ، یک رهبر تجاری ، سرمایه گذار ، استراتژیست سیاسی و فعال مردمی است. گلیسون بارها در شبکه های تلویزیونی ملی مانند سی ان ان ، فاکس نیوز و سی ان بی سی ظاهر شده است و نوشته های وی در صدها نشریه مانند وال استریت ژورنال ، دیترویت نیوز ، واشنگتن تایمز و نشنال ریویو منتشر شده است. ایشان با عنوان چه زمانی زمان فروش فلزات گرانبها فرا می رسد؟ مقاله ای منتشر می کند و سیگنال صعود قیمت اونس جهانی را هشدار می دهد .مقاله زیر بر گرفته شده از استفان گلیسون که در تاریخ ۳۰ اگوست ۲۰۲۱ انتشار یافته است:
مشتریان اغلب می پرسند چه زمانی باید فلزات گرانبها را بفروشند. ما معمولاً یک قانون اساسی در مورد زمان بندی پیشنهاد می کنیم. پس از آن ، تصمیم به فروش بستگی به این دارد که آیا دلایل شما برای نگهداری طلا و نقره تغییر کرده است یا خیر.
قاعده اصلی اجتناب از فروش بر اساس انگیزه است. انسانها موجوداتی احساسی هستند و مطالعات نشان می دهد که اکثر ما در مورد زمان بندی انتخاب های نادرستی انجام می دهیم. اگر تصمیم فوری برای فروش (یا خرید) بر اساس افزایش ترس یا طمع دارید ، که احتمالاً پشیمان خواهید شد.
ترفند اجتناب از تصمیم احساسی در مورد زمان فروش این است که بفهمید چرا در ابتدا فلزات گرانبها را خریداری کرده اید و به استراتژی خود پایبند هستید یا خیر؟
بسیاری از سرمایه گذاران در کشور آمریکا نسبت به سایر دارایی ها فلزات را کم ارزش می دانند. سهام در آمریکا تقریباً به بالاترین حد خود رسیده است و بر اساس درآمدهای شرکت به شدت گران قیمت به نظر می رسد. اوراق قرضه در نزدیکی قله بازار صعودی قرار دارند . همچنین ممکن است املاک و مستغلات به مناطق حبابی بازگردند ، به ویژه در بازارهای بزرگ شهری.این روزها فلزات گرانبها یکی از معدود دارایی هایی هستند که درآمریکا ارزان به نظر می رسند. برای سرمایه گذاران ارزشمند ، زمان فروش زمانی فرا می رسد که حساب تغییر کند. آنها باید وقتی فلزات گران قیمت به نظر می رسند و سرمایه گذاری دیگر کم ارزش به نظر می رسد ، خارج شوند.
دیگران فلز را به عنوان یک پوشش ریسکی در برابر تورم خریداری می کنند. پس انداز پول ر اسکناس در فدرال رزرو راهی یک طرفه برای فقیرتر شدن است زیرا هرگونه وجه نقد آنها در بانک اگرچه تضمین می شود ولی ارزش آن در سال آینده کمتر و در سالهای بعد بسیار کمتر باشد. کاهش ارزش واحد ارزدلاری در نهایت ارزش اوراق قرضه با نرخ ثابت را نیز کاهش می دهد.
زمان فروش تنها زمانی فرا می رسد که تهدید تورم از بین برود.شاید روزی برسد که بانکداران مرکزی و سیاستمداران آمریکا مجبور به اصلاحات جدی مانند بازگرداندن پول پشتوانه مرتبط با طلا و نقره شوند. شاید یک ارز مستقل و یا بعبارتی ارزش ذاتی آن روبه زوال نباشد ظهور کند و مورد استقبال گسترده قرار گیرد.سرانجام ، بسیاری از سرمایه گذاران سکه های فیزیکی و شمش را به عنوان بخشی از برنامه سرمایه گذاری خریداری می کنند.تاریخ نشان می دهد که تورم جدی معمولاً با آشفتگی و ناآرامی های سیاسی همراه است. سرمایه گذاران این احتمال را می دانند که در صورت شکست ارزهای دولتی و دولت های پشت سر آنها – فلزات گرانبها پشتوانه خواهدبود.تقریباً اعتماد به همه موسسات ایالات متحده رو به افول است و کامنت و گزارشات فدرال رزرو یکی از آنهاست. هنگامی که همه چیز برای حمایت از پول وجود دارد ، ساده لوحانه است که فرض کنیم این ارز برای همیشه زنده خواهد ماند.به سختی می توان حدس زد که چه چیزی می تواند جایگزین دلار فدرال رزرو شود ، در صورتی که سرنوشت آن رقم بخورد. مردم برای از بین بردن بسیاری از شبهات ، فلز فیزیکی گرانبها مانند طلامی خرند.طلا و نقره ممکن است نقش خود را به عنوان ارز رسمی از سر بگیرند. اگر چنین نکنند ، دارندگان می توانند مطمئن باشند که شمش آنها در ازای هر ارز جدید ارزشمند خواهد بود. این تاریخچه فلزات است.اکثر ما فلزات گرانبها را به دلایلی مختلفی خریداری می کنیم که در بالا ذکر شد. زمان فروش فرا فلز گرانبها فرا نمی رسد تا زمانی که جهان بسیار متفاوت از امروز به نظر برسد.نمی توان گفت چه زمانی باید انتظار بازگرداندن پول با پشتوانه ، بازارهای سالم و آزادی شخصی را داشت. به نظر می رسد به زودی زمان فروش نخواهد رسید.

اکثر تحلیلگران پیش بینی می کنند طلا در سال ۲۰۲۱ از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس فراتر رود. میانگین آن در محدوده ۱۹۰۰ دلار است. و از آنهایی که من پیدا کردم ، همه در بلند مدت قیمت اونس جهانی طلا را صعودی پیش بینی می کنند (اگرچه این نظرسنجی جامع نیست ، زیرا همیشه تحلیلگران محتاط و محافظه کار هستند).
گروه سی پی ام میانگین طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۲۲ دلار پیش بینی می کند و نشان دهنده افزایش قیمت ۲/۸٪ نسبت به سال ۲۰۲۰ و رکورد میانگین سالانه است. کارشناسان اظهار می کنند که “ما انتظار داریم قیمت ها در آینده به شدت افزایش یابد و به رکوردهای جدید به طور قابل توجهی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار برسد. انتظار می رود چنین افزایشی ناشی از خرید سرمایه گذاران طلا در بحران اقتصادی و سیاسی آینده باشد . دوره ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ احتمالاً محتمل ترین دوره ای است که چنین انتظاری می رود.(چشم انداز و پیش بینی آنها را می توان در مشاوره ماهانه فلزات گرانبها در وب سایت آنها با جزئیات بیشتری مشاهده کرد).
همچنین تحلیلگر راس نورمن (کارشناس و معاملگر گر طلا ورئیس لاندن گولد فیکسینگ که نه بار در نظرسنجی قیمت طلا ال بی ام ای مقام اول را کسب کرده است) وی پیش بینی می کند طلا امسال ۲۰ درصد افزایش یابد.
شایان ذکر است؛ از آنجا که قیمت جهانی طلا به دلار آمریکا است ، معمولاً با هم رابطه معکوس دارند. بنابراین ، ضعف دلار آمریکا از افزایش قیمت طلا حمایت می کند. تلاش های مداوم محرک ، دلار را تحت فشار نگه می دارد – و با توجه به میزان هزینه های مالی پیش بینی شده در سال جاری ، احتمال کاهش ارزش دلار وجود دارد که قیمت طلا را افزایش خواهد داد.
تهدید تورمی: از آنجایی که فدرال رزرو اعلام کرده است که با نرخ تورم بیش از ۲ درصد ممکن است ،امکان احتمال CPI بالاتر وجود دارد. در نظر بگیرید این عامل هم منجر به افزایش نرخ تورم در سال جاری می شود.
بدهی ها و کسری بودجه به سطح بی سابقه ای رسیده است ، که مطالعات تاریخی نشان می دهد منجر به افزایش نرخ تورم شده است. بدهی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۰ با ۶/۱۳۵٪ تولید ناخالص داخلی به پایان رسید ، سطحی که در تاریخ مدرن بی نظیر است. و کسری بودجه فدرال در حال حاضر ۲/۳ تریلیون دلار است که بیش از دو برابر رکود بزرگ اقتصادی و سطحی است که در تاریخ ایالات متحده مشاهده نشده است.
قیمت نهاده ها برای دومین ماه متوالی به بالاترین سطح ثبت شده در حالی که قیمت ورودی در نظرسنجی تولید به بالاترین سطح از اواسط سال ۲۰۱۸ رسیده است.
قیمت کالاها نیز جهش کرده است. بسیاری از آنها نسبت به سال قبل دو رقمی شده اند .
در همین حال ، جیمز بولارد ، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس ، گفت که بانک وی گزارش هایی در مورد محدودیت های عرضه در انواع مختلف دریافت کرده است که “شدید” بوده و منجر به افزایش زیادی در قیمت ها شده است. سکون تورمی که در دهه گذشته مشخص شده است ممکن است راهنمای خوبی برای اتفاقاتی که در سال ۲۰۲۱ رخ می دهد نباشد ، جایی که من احتمالاً تورم بالاتری از آنچه که قبلاً به آن عادت داشتیم را انتظار می رود.
استر جورج ، رئیس فدرال رزرو کانزاس ، گفت “نگران است که تورم در حال شکل گیری است و می تواند صعودی شود”.
در آخر ، به این نکته اشاره می کنم که ۲۰ ایالت آمریکا نرخ حداقل دستمزد بالاتر را که از ماه ژانویه شروع شد ، تعیین کردند. و چهار ایالت دیگر ، به علاوه واشنگتن دی سی ، حداقل دستمزد خود را در اواخر سال افزایش خواهند داد.
اگر افزایش قیمت مصرف کننده تا انتهای سال ۲۰۲۱ داشته باشیم ، سرمایه گذاران باید به دنبال فرار از ریسک های تورمی باشند که طلا یک انتخاب بدیهی برای حفظ ارزش دارایی ها ست.

(ح)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....