تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 - 22:43
کد خبر : 30960

بی‌اعتنایی بازارهای مالی به آشوب‌های سیاسی آمریکا

بی‌اعتنایی بازارهای مالی به آشوب‌های سیاسی آمریکا

معاملات آتی طلا و نقره روز گذشته در ایالات متحده از فشار فروش شدید روز چهارشنبه فاصله گرفت و مسیر متعادل‌تری در پیش گرفت. اقتصاددان؛ بازار فلزات گرانبها در حالی صعود ناچیز داشت که دیگر بازارهای مالی از جمله بازارهای سهام موفق به ثبت رکوردهای جدید شد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه

معاملات آتی طلا و نقره روز گذشته در ایالات متحده از فشار فروش شدید روز چهارشنبه فاصله گرفت و مسیر متعادل‌تری در پیش گرفت.

اقتصاددان؛ بازار فلزات گرانبها در حالی صعود ناچیز داشت که دیگر بازارهای مالی از جمله بازارهای سهام موفق به ثبت رکوردهای جدید شد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه با ۵.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۹۱۴.۳۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۱۸ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۲۵۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی داشت در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی با ثبت رکوردهای جدید معاملات روز پنجشنبه را به پایان بردند. بازارهای سهام آشوب‌های روز چهارشنبه و هجوم معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به کنگره را نادیده گرفته و مسیر صعود پیمودند. اگرچه برای ساعاتی در روند کاری کنگره اختلال ایجاد شد اما در نهایت ریاست جمهوری جو بایدن به رسمیت شناخته شد. بازار همچنین نسبت به دست گرفتن دو کرسی ایالت جورجیا در سنا از سوی دموکرات‌ها واکنش خاصی نداشت در حال حاضر دموکرات‌ها اکثریت را در هر دو مجلس سنا و کنگره در اختیار دارند.

یک تحلیل‌گر بازار با اشاره به هزینه‌های بزرگ احتمالی دولت توسط دموکرات‌ها در دوسال آینده عنوان کرده است: تجارت رفلسیون بار دیگر از سر گرفته شده است. در واقع، بررسی عملکرد بازارهای آتی کالاهای خام بیانگر این است که مواد اولیه به بالاترین قیمت خود در طول چند ماه گذشته و حتی در مواردی به بالاترین سطح قیمت چند سال گذشته رسیده‌اند. معاملات آتی نفت خام نیمکس با دستیابی به بالاترین قیمت ده ماه گذشته به قیمت ۵۱.۲۸ دلار در هر بشکه معامله شد. شاخص دلار آمریکا با در پیش گرفتن مسیر صعودی از پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته خود فاصله گرفت.

در این میان بازار دیگری که بیانگر تورم رو به افزایش است، بازار خزانه‌داری ایالات متحده است که در آن بازده اوراق قرضه ده ساله ایالات متحده در طول هفته به بالاتر ۱.۰ درصد رسید و روز گذشته هم در محدوده ۱.۰۴۴ درصدی معامله شد.

در بازارهای عمومی اما نادیده گرفتن عملکرد اخیر بیت‌کوین امری نشدنی است؛ این رمزارز روز گذشته حتی به کانال ۴۱ هزار دلاری وارد شده و سپس عقب نشینی کرد. برخی فعالان بازار بیت‌کوین را «طلای جدید» می‌خوانند عنوانی که جای بحث فراوان دارد.

گزارش وضعیت اشتغال منتشر شده از سوی وزارت کار ایالات متحده که قرار است در آخرین روز هفته منتشر شود، بر اساس پیش بینی‌ها با نرخ بیکاری ۶.۸ درصدی و افزایش مشاغل غیرکشاورزی به رقم ۵۰ هزار در ماه دسامبر در مقابل افزایش ۲۴۵ هزار شغل ماه نوامبر است. پس از انتشار گزارش ADP به نظر می‌رسد مشاغل غیرکشاورزی با مشکل انقباضی مواجه شده‌اند.

بی‌اعتنایی بازارهای مالی به آشوب‌های سیاسی آمریکا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای آتی فوریه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۶۲.۵۰ دلار است که بالاترین سطح قیمت معاملات در هفته جاری بوده و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۲۹.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۵۰ دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۹۰۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۹۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

بی‌اعتنایی بازارهای مالی به آشوب‌های سیاسی آمریکا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس بر اساس نمودارها از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها رسیدن به بالاترین سطح قیمت معاملات ۲۰۲۰ یعنی ۳۰.۳۶۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی قطعی ۲۶ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته، سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۴۹۵ دلار هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۷.۶۳۵ دلار قرار گرفته است در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۷۰ دلار و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....