تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 21:22
کد خبر : 14935

بیماری کرونا،فرصت ها و تهدیدها

بیماری کرونا،فرصت ها و تهدیدها

بیماری کرونا،فرصت ها و تهدیدها در عصر فراصنعتی خیزشی در حال فوران وتبلور است که بیانگر ورود به عصر بیوتکنولوژی و تحولات و رویدادهای بی سابقه ای است که بشریت را به فکر و اندیشه فرو برده است.بحران کرونا یا به عبارتی موهبت کرونا، فرصت ها و تهدیدهایی را به دنبال داشته است. بحران کرونا

بیماری کرونا،فرصت ها و تهدیدها
در عصر فراصنعتی خیزشی در حال فوران وتبلور است که بیانگر ورود به عصر بیوتکنولوژی و تحولات و رویدادهای بی سابقه ای است که بشریت را به فکر و اندیشه فرو برده است.بحران کرونا یا به عبارتی موهبت کرونا، فرصت ها و تهدیدهایی را به دنبال داشته است.
بحران کرونا دانش بین المللی را با چالش جدی مواجه ساخته است و حوزه های نا آگاهی انسان را بیش از پیش عیان ساخته و نشان داده که انسان برغم پیشرفت هایی که در حوزه های فناوری ،تکنولوژی و پزشکی داشته، درابتدای مسیرخردورزی قرار دارد و توسعه مرزهای علمی بخصوص دانش پزشکی را امری حتمی و اجتناب ناپذیر ساخته است.
در شرایط امروزی چالش کرونا موجب پدید آمدن پارادوکس سلامتی و معیشت در جامعه بشری شده است که از یک سو سلامت انسان را به خطرانداخته و از سوی دیگر با تعطیلی و رکود کسب و کارها،اقتصاد و معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده که در ادامه به بررسی و تحلیل آن می پردازیم.
۱-سلامتی یا معیشت، کدام مهم تر است؟
۲-وظیفه دولت ها در حل چالش بیماری کرونا چیست؟
۳-آیا برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم باید سلامتی آنها را به خطر انداخت؟

۱-در جوامع توسعه یافته سلامتی، تبلور رشد بهداشت فردی و اجتماعی و از شاخص های رفاه اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود و دولت ها، سهم ویژه ی ای از بودجه عمومی خود را در زمینه بهداشت عمومی و رفاه اجتماعی اختصاص داده اند.توزیع درآمد عادلانه و بهره مندی از شاخص سرانه تولید ملی و رفاه اقتصادی زمینه ساز بهره مندی از معیشت مناسب را در این جوامع محقق ساخته ، که نتیجه آن بهبود سلامتی و معیشت برای اعضای جامعه است.
۲-دولت ها با فرآهم ساختن امکانات بهداشتی و پزشکی و توزیع وسائل بهداشت فردی(ماسک و…)در جامعه ،زمینه سازی ایجاد امنیت اجتماعی را فراهم ساخته و در حوزه اقتصادی نیز با دراختیار قراردادن تسهیلات کم بهره به صاحبان کسب و کارهای زیان دیده و سایر حمایت های اقتصادی شرایط را برای عبور کم هزینه جامعه از این بحران را فراهم سازند.
۳- سلامتی مردم الویت اصلی همه دولتمردان در هر جامعه ای محسوب می شود که باید با راهکارهای علمی و با استفاده از تخصص پزشکی ضمن فراهم ساختن فضای آرام اجتماعی و تامین سلامت جامعه با استفاده از ساز و کارهای اقتصادی مناسب ضمن حمایت از کسب و کارها، موجبات تحقق معیشت مناسب همراه با سلامتی و آرامش را در فضای جامعه فراهم ساخت.ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....