تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 12:47
کد خبر : 26005

بیمارستان‌ها لبریز از بیماران کرونایی

بیمارستان‌ها لبریز از بیماران کرونایی

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: اگر محدودیت‌ها هدفمند باشد و مردم هم رعایت کنند به نظرم نه تنها آذر ماه را با کاهش ابتلا به پایان می‌بریم، بلکه زمستان را هم می‌توانیم با کاهش ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم، در غیر این صورت در زمستان ممکن است شاهد موج چهارم بیماری باشیم. خسرو صادق

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: اگر محدودیت‌ها هدفمند باشد و مردم هم رعایت کنند به نظرم نه تنها آذر ماه را با کاهش ابتلا به پایان می‌بریم، بلکه زمستان را هم می‌توانیم با کاهش ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم، در غیر این صورت در زمستان ممکن است شاهد موج چهارم بیماری باشیم.

خسرو صادق نیت، رئیس بیمارستان امام خمینی ، با اشاره به اثر محدودیت‌ها بر کنترل اپیدمی کرونا، بیان کرد: هر زمان که همراهی و کمک مردم در اجرای محدودیت‌ها وجود داشت، این محدودیت‌ها تاثیر گذار بود، اما هر زمان که همراهی در اجرای محدودیت‌ها جدی گرفته نشد، محدودیت‌ها اثر چندانی بر کاهش شیوع نداشته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا،  وی ادامه داد: اگر همین روال ادامه پیدا کند و محدودیت‌ها به صورت هدفمند با کمترین فشار بر مردم، همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام بگیرد به نظرم نه تنها آذر ماه را با کاهش ابتلا به پایان می بریم، بلکه زمستان را هم می‌توانیم با کاهش ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم، در غیر این صورت در زمستان ممکن است، شاهد موج چهارم باشیم. صادق نیت با اشاره به وضعیت بیماران در بخش آی‌سی‌یو گفت: ما سه گروه را در آی‌سی‌یو بستری می‌کنیم، اول مریض‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند و باید توسط دستگاه مخصوص وضعیت اکسیژن خون و عملکرد قلب و ریه آنها کنترل شبانه روزی شوند، گروه دوم افرادی هستند که از دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند و سیستم تنفسی آنها به تنهایی قادر به تنفس نیست و گروه سوم افرادی هستند که ریه قادر به فعالیت موثر نیست و تنفس آنها فقط توسط دستگاه تنفس مصنوعی انجام می شود و معمولا بیمار هوشیار نیست. وی ادامه داد: درصد مرگ و میر در این گروه آخر از بقیه گروه‌ها بسیار بالاتر است و وقتی بیمار به این مرحله می‌رسد از هر ۱۰ نفر، ۸ الی ۹ نفر نجات پیدا نمی‌کنند و بیش از ۸۰ درصد فوت می‌کنند، مسلما دو گروه اول و دوم احتمال بهبود بسیار بیشتری دارند. رئیس بیمارستان امام خمینی در مورد وضعیت شرایط بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان، ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز درمانی خارج بیمارستانی فعال شده اند و تعداد زیادی از بیماران به آنها مراجعه کنند، باعث شده تا مراجعات سرپایی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند، اما بیمارانی که مراجعه می کنند به نسبت قبل بیماران بدحال تری هستند و درصد بیشتری نیاز به بستری دارند. وی با اشاره به خبر توزیع تست‌های پی‌سی‌آر سریع، بیان کرد: هنوز کیت‌های مربوطه به دست ما نرسیده است، اما پیگیر هستیم که این امکان، برای بیماران و به ویژه برای پرسنل بیمارستان مهیا شود. صادق نیت افزود: هزینه‌های ما با تعرفه‌ی دولتی حساب می‌شود و اغلب مریض‌های مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی مشمول بیمه هستند.

وی افزود: مراجعین تحت پوشش بیمه ها حدود ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می کنند و بقیه توسط بیمه های دولتی پرداخت می شود. صادق نیت در پایان گفت: هزینه‌ها بستگی به مدت بستری دارد و اینکه آیا مریض در بخش آی‌سی‌یو بستری شده یا خیر، به هر حال بیش از ۸۰ درصد بیماران ما هنگام ترخیص کمتر از ۲ میلیون تومان هزینه پرداخت می کنند. در همین خصوص «پیرحسین کولیوند» رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح آموزش، بیماریابى و جداسازى مدیریت کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: در پی پیگیری قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی، در جلسه‌ایی که با رئیس جمعیت هلال احمر داشتیم، مقرر شد تمام ظرفیت‌های اقامتگاهی از مهمانسراها، اردوگاه‌ها و سالن‌ها و حتی منابع انسانی که می‌توانند در اختیار ما بگذارند، استفاده کنیم. وی ادامه داد: برای این طرح از تمام مراکز و ظرفیت‌ها یک پیش نویس اولیه تهیه شده است و قرار شد به صورت رسمی ابلاغ شود و دیشب هم خدمت وزیر ورزش و جوانان بودم که خوشبختانه ایشان در مباحث بحران جزو دستگاه‌های پیشتاز هستند و اعلام کردند در سطح استان‌ها خوابگاه‌هایی را دارند که تجهیز شده است و ما می‌توانیم با حضور نیروهای تخصصی از آنجا استفاده کنیم و دستور این موضوع صادر شد. کولیوند گفت: اضافه بر این تمام سالن‌های ورزشی که امکان تبدیل به نقاهتگاه را دارد قرار است در اختیار ما قرار داده شود و فاز اول کار ما استفاده از هتل‌ها، مهمانسرا و خوابگاه‌ها است، اما اگر آمار مبتلایان بیشتر بود می‌توانیم از ظرفیت‌های دیگر فاز ۳ و ۴ هم که سالن‌های ورزشی و تجهیزات دیگر است استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم همکاری جدیدی با بنیاد مستضعفان داشته باشیم، رئیس قوه قضاییه هم به صورت جدی دستور دادند هر آنچه نیاز داریم را در اختیار ما بگذارند، همچنین در جلسه‌ای که با بخش گردشگری داشتیم قرار شد، همه‌ی هتل‌ها و مهمانسراهای گردشگری را با هزینه ارزان در اختیار افراد بگذاریم که مطمئنم با همت مردم و کمک دستگاه‌ها می‌توانیم بر این ویروس غلبه پیدا کنیم. «پیام طبرسی» رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیر تعطیلی دو هفته‌ای بر میزان حضور مبتلایان کرونا در این بیمارستان گفت: بخشی از محدودیت‌ها که از نیمه شب به بعد اعمال می‌شود و دیگر مغازه‌ای باز نیست تا باعث ایجاد تجمع شود، بسیار خوب و مفید است. وی ادامه داد: اما محدودیت‌هایی که در طول روز وجود دارد، برخوردهای اجتماعی مردم، ترافیک و حجم ماشین‌ها در خیابان نشان می‌دهد که نتوانستند، شرکت‌های خصوصی را برای همراهی با اجرای این محدودیت‌ها مجاب کنند، بنابراین این مسائل باعث می‌شود تا همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد. طبرسی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در زمستان افزود: در هر حال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، یک مقدار میزان شیوع کرونا کمتر می‌شود، اما اگر دوباره محدودیت‌ها برداشته شود و رفتارهای اجتماعی مطابق قبل شود، شیوع ویروس هم مطابق قبل خواهد شد و تفاوتی نخواهد کرد. وی ادامه داد: باید این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند و رفتارهای بهداشتی باید به صورت مداوم انجام شود، چون محدودیت‌های یک الی دو هفته‌ای شاید به صورت یک مسکن عمل کند و فشار را پایین بیاورد، اما اگر شرایط دوباره به چند ماه قبل برگردد، شیوع هم بیشتر خواهد شد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....