تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:08
کد خبر : 12996

بیشترین دستمزد در ایران متعلق به کدام بخش‌هاست؟

بیشترین دستمزد در ایران متعلق به کدام بخش‌هاست؟

براساس بررسی‌های انجام شده توسط سجاد رجبی، کارشناس اقتصادی، در رابطه با اینکه کدام مشاغل در ایران دستمزد بیشتری می‌دهند، مدیریت بخش عمومی دارای مقام اول با پرداخت ۲۷سنت در ازای هر یک دلار تولید یا ارائه خدمت است. بخش سلامت و بهداشت با ۲۲سنت و بخش ارتباطات نیز با ۱۵سنت به ازای هر یک

براساس بررسی‌های انجام شده توسط سجاد رجبی، کارشناس اقتصادی، در رابطه با اینکه کدام مشاغل در ایران دستمزد بیشتری می‌دهند، مدیریت بخش عمومی دارای مقام اول با پرداخت ۲۷سنت در ازای هر یک دلار تولید یا ارائه خدمت است.

بخش سلامت و بهداشت با ۲۲سنت و بخش ارتباطات نیز با ۱۵سنت به ازای هر یک دلار خدمت و تولید به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

جالب توجه است که کمترین دستمزدها متعلق به بخش کشاورزی با یک سنت و بازیافت و ساخت و تعمیر تجهیزات حمل و نقل با دو سنت دستمزد برای هردلار تولید است.

همچنین با مقایسه این دستمزدها با ۴کشور آمریکا، چین، ترکیه و عراق، ایران پس از عراق در بدترین وضعیت قرار دارد.

در کشور ترکیه، بهترین دستمزدها متعلق به بهش خدمات خانوارها و منازل است که حدود ۵ برابر ایران در این بخش دستمزد پرداخته می‌شود و در باقی بخش‌ها نیز جز چند مورد، ترکیه در وضعیت بهتری نسبت به ایران قرار دارد.

در آمریکا نیز مانند ترکیه بخش خدمات خانوارها در منازل بیشترین دستمزد را به خود اختصاص می‌دهد که حدودا سه برابر ایران است. البته گفتنی است که ایران در بخش خدمات عمومی ۵برابر آمریکا دستمزد می‌پردازد.

بالاترین دستمزدها در چین نیز متعلق به بخش ماهی‌گیری با ۳۴سنت برای هر دلار تولید است و برای بخش بازیافت در این کشور هیچ دستمزدی پرداخته نمی‌شود.

کشور عراق تنها کشوری است که وضعیت بدتری نسبت به ایران دارد و دستمزدها در بخش‌های مختلف این کشور بین ۷ تا ۰.۶ سنت برای هر دلار تولید است.

در این مقایسه ایران و ترکیه بیشترین عدم تجانس را در پرداخت دستمزد در حوزه‌های مختلف دارند و عراق کمترین عدم همگونی را داراست.

در نمودار زیر میزان دستمزد بخش‌های مختلف را در ایران مشاهده می‌کنید؛

بیشترین دستمزد در ایران متعلق به کدام بخش‌هاست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....