تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 15:25
کد خبر : 49632

بیت کوین‌ رایگان دانشجویان و ۱۳ هزار درصد سودی که به باد رفت!

بیت کوین‌ رایگان دانشجویان و ۱۳ هزار درصد سودی که به باد رفت!

بسیاری از دانشجویانی که در پروژه بیت کوین MIT در سال ۲۰۱۴ مشارکت کردند از فروش سریع بیت کوین‌های رایگان خود اظهار تأسف می‌کنند. بیشتر آنها می‌گویند بیت کوین‌های خود را برای خرید کفش و غذا فروخته‌اند! به گزارش اقتصاددان به نقل از ارز دیجیتال به نقل از کوین تلگراف، در اکتبر ۲۰۱۴ موسسه فناوری

بسیاری از دانشجویانی که در پروژه بیت کوین MIT در سال ۲۰۱۴ مشارکت کردند از فروش سریع بیت کوین‌های رایگان خود اظهار تأسف می‌کنند. بیشتر آنها می‌گویند بیت کوین‌های خود را برای خرید کفش و غذا فروخته‌اند!

به گزارش اقتصاددان به نقل از ارز دیجیتال به نقل از کوین تلگراف، در اکتبر ۲۰۱۴ موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پروژه بیت کوین را راه‌اندازی کرد؛ ابتکاری که هدف آن اهدای ۵۰۰,۰۰۰ دلار بیت کوین به دانشجویان کارشناسی این دانشگاه بود.

دانشجویان با تکمیل یک نظرسنجی می‌توانستند ۱۰۰ دلار بیت کوین که با ارزش آن زمان حدود ۰.۳ بیت کوین بود دریافت کنند. این پروژه از سوی دو دانشجو به نام‌های جرمی روبین (Jeremy Rubin) و دن الیتزر (Dan Elitzer) هدایت می‌شد. آنها ۵۰۰,۰۰۰ دلار از دانش آموختگان این دانشگاه و نمایندگان جامعه بیت کوین جمع‌آوری کردند.

هدف این پروژه تشویق به جستجو درباره دارایی‌های دیجیتال و توسعه فضای دانشگاه به‌عنوان یک قطب جهانی جهت تحقیق در زمینه ارز دیجیتال بود.

۳,۱۰۰ دانشجو از این موقعیت استفاده کردند و نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ دلار بیت کوین هم در آن زمان دست نخورده باقی ماند و کسی نسبت به دریافت آنها ابراز علاقه نکرد. با قیمت فعلی بیت کوین دانشگاه تقریباً ۳۳.۸ میلیون دلار بیت کوین توزیع کرد.

درحالی‌که فروشگاه کتاب MIT از سپتامبر ۲۰۱۴ پذیرش بیت کوین را جهت پرداخت هزینه کتاب‌های درسی، وسایل دانشگاه و سایر لوازم آغاز کرد و بسیاری از دانشجویان بیت کوینی را که رایگان به‌دست آورده بودند خرج کردند، بلومبرگ با یکی از دانشجویانی صحبت کرده است که هنوز بیت کوینی که MIT هفت سال پیش به او داد نگه داشته است.

باوجود کاهش ارزش این ۰.۳ بیت کوین از ۱۹,۵۰۰ دلار در اواسط آوریل (اواخر فروردین) به حدود ۱۱,۰۰۰ دلار در حال‌حاضر، مری اسپنجرز (Mary Spanjers) تجربه خود با ارز دیجیتال را بسیار قابل توجه توصیف می‌کند و می‌افزاید:

بیشتر ما بیت کوین را جدی نمی‌گرفتیم

بلومبرگ هم‌چنین سایر فارغ التحصیلان MIT که فوراً بیت کوین خود را خرج کرده بودند پیدا کرد. بسیاری از آنها از اینکه بیت کوین خود را در فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها و از جمله یک اشتراک سوشی که بیت کوین پذیرش می‎‌کرد خرج کرده بودند ابراز تأسف کردند. فروم‌های آنلاین نشان می‌دهد که سایر دانشجویان هم ارز دیجیتال خود را برای خرید نوشیدنی، کفش و دیگر مصارف بیهوده خرج کرده‌اند.

کریستین کاتالینی (Christian Catalini) استاد MIT که بر پروژه بیت کوین نظارت می‌کرد، تخمین می‌زند که ۱۰٪ دانشجویان شرکت‌کننده بیت کوین خود را در دو هفته نقد کردند، در حالی‌که ۲۵٪ آنها با اتمام پروژه در اواسط سال ۲۰۱۷ از آن خارج شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....