تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 12:31
کد خبر : 36641

بیاد بانوی آزاده ای که نام زینب س را برگزید

بیاد بانوی آزاده ای که نام زینب س را برگزید

بیاد بانوی آزاده ای که نام زینب س را برگزید و او را الگوی زندگی خود قرار داد و زینب وار رسالت انقلابی خود را به دوش کشید . اقتصاددان: سلام بر بانویی نیکو گفتار ، تلاشگر و مجاهد خیرخواه ، آزاده ثابت قدم و شیر زن خاندان ابی طالب و معجزه محمدی و یادگار

بیاد بانوی آزاده ای که نام زینب س را برگزید و او را الگوی زندگی خود قرار داد و زینب وار رسالت انقلابی خود را به دوش کشید .

اقتصاددان: سلام بر بانویی نیکو گفتار ، تلاشگر و مجاهد خیرخواه ، آزاده ثابت قدم و شیر زن خاندان ابی طالب و معجزه محمدی و یادگار فاطمه (س)

یکی از القاب حضرت زینب س حر به معنای آزاده است و چه لقب برازنده ای است

خطبه های پیام آور نهضت آزادگی و استقامت ، جملاتی است که فقط از یک شیر زن آزاده ای چون او بر میاید که هم تخصص دارد که چگونه فصیح و بلیغ سخن بگوید و هم آزاده و نترس است که از گفتن حق ولو منجر به قتل او شود باکی ندارد .
او حر و آزاده در مقابل ستمگران است .
انسانی که از تعلقات دنیوی دست شسته و به تمام آنها پشت پا زده و از اسارت نفس و هوس ها رها شده است از ایستادگی در مقابل ستمگر هیچ ترس و واهمه ای ندارد .
چرا که نگران به خطر افتادن منافع خود توسط ستمگران نیست .
او آزاده ای بود که در اسارت ، آزاده ماند و در طول اسارت هرگز در مقابل ستمگران ظالم کوتاه نیامد .
این بانوی آزاده با اینکه بهترین موقعیت را برای هر یک از نعمات حلال دنیوی داشت اما هرگز اسیر هیچیک از آنها نشد و با حریت تمام در کربلا حاضر شد .
آزاده یعنی مستقل . فردی میتواند مستقل باشد و آزاده نام گیرد که وابسته به ثروت ، مقام ، فرزند ، همسر و حتی منیت خودش نباشد . آدمی بیش از هر چیز وابسته به غرور و منیت خود است .
من یعنی شیطان و انسان وابسته به منیت در اردوگاه شیطان قرار دارد .
مریم بهروزی بانوی آزاده ای که همه ویژگی های آزادگی را در خود داشت و هرگز حاضر نشد حق را نادیده بگیرد و هیچگاه در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی و باطل سکوت نکرد .
ما زینبیان انقلاب ایران افتخار این را داریم که ادامه دهنده راه بانوی دیانت ، سیاست و اخلاق که حقیقتا آزادگی را در منش و کارنامه خود به رخ سیاستمداران کشید، باشیم.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....