تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 - 8:10
کد خبر : 22196

بورس ۱۵ درصد دیگر ریزش می کند؟

بورس ۱۵ درصد دیگر ریزش می کند؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که نوسانات بورس با دامنه بیشتر تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بورس تا ۲۰ درصد دیگر جا برای اصلاح دارد. به گزارش اقتصاددان، علیرضا مستقل کارشناس بازار سرمایه با بیان این که تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا و حتی بعد از آن

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که نوسانات بورس با دامنه بیشتر تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بورس تا ۲۰ درصد دیگر جا برای اصلاح دارد.

به گزارش اقتصاددان، علیرضا مستقل کارشناس بازار سرمایه با بیان این که تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا و حتی بعد از آن روند صعودی یا نزولی خاصی در بازار مشاهده نخواهیم کرد، اظهار کرد: روند تامین ارز در کشور دچار مشکل است و بورس در مورد قیمت فعلی دلار – دلار حدود ۳۰ هزار تومانی – مردد است و خود را با آن هماهنگ نمی کند.

وی افزود: به دلیل همین تردید فعالان بازار سهام ترجیح می دهند بدون سهم یا با سهام هایی که ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارند به پیشواز انتخابات آمریکا نروند و بعد از تعیین تکلیف پیروزی ترامپ یا بایدن در مورد سرمایه گذاری در شرکت هایی که به نرخ ارز وابستگی مستقیم دارند تصمیم گیری کنند بنابراین شاهد اثر افزایش نرخ دلار در سهام شرکت ها نیستیم.

قیمت بعضی سهم ها هنوز جذاب نیست

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود ۳۵ شرکت بورسی ۷۵ درصد ارزش بازار سهام را در اختیار دارند و این شرکت ها با وجود اصلاح کلی در بازار اصلاح چندانی در سهامشان رخ نداده است، و با این اوصاف آیا باید در انتظار ادامه اصلاح بورس باشیم، گفت: تصور می کنم کماکان اصلاح برای بازار لازم است و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد و نهایتا ۲۰ درصد در برخی سهام ها اصلاح انجام شود. البته اکثر سهم ها ۵۰ تا ۷۰ درصد اصلاح داشته اند و سهم هایی که کمتر از ۵۰ درصد اصلاح کرده اند باز هم جا برای اصلاح دارند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از علت هایی که بازار سهام نسبت به قیمت دلار واکنشی ندارد نیز این است که برخی سهم ها به اندازه کافی اصلاح نشده اند و قیمت آنها هنوز جذاب نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....