تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 21:59
کد خبر : 101855

بورس یکپارچه قرمز شد

بورس یکپارچه قرمز شد

امروز اغلب نمادهای بازار سهام ریزش قیمت داشتند و نقشه بورس یکپارچه قرمز شد. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و هفتم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. شاخص هم وزن

امروز اغلب نمادهای بازار سهام ریزش قیمت داشتند و نقشه بورس یکپارچه قرمز شد.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و هفتم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۱۸۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با کاهش ۲ هزار و ۹۸۱ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار و ۹۰۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۶۳۰ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «انرژی۳»، «زپارس» و «دانا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «شگویا» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «خدیزل» و «بگیلان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۶۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۸ درصدی به ۱۵۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۷ درصد افزایش یافت و ۱۹۲ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۱۶ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۵۴ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد کزغال (شرکت زغال سنگ پروده طبس) با صف‌ خرید ۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کزغال، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ذوب تعلق داشت که ارزش آن ۵ میلیارد تومان بود. پس از ذوب، نمادهای ثفارس، سکرد، غپاک و ثاباد بیشترین صف فروش داشتند.

 بورس یکپارچه قرمز شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....