تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 21:48
کد خبر : 75597

بورس و فرابورس فروشنده شدند

بورس و فرابورس فروشنده شدند

امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ تراز سرانه معاملات بازار سهام با رکورد همراه شد. فروشندگان معاملات را در دست گرفتند. اقتصاددان: در معاملات امروز بازار دوباره با یک سیکل نزولی دنبال شد و شاخص کل بورس را به زیر نیمه اول کانال ۱٫۲ میلیون واحد رساند. حالا شاخص در صورتی که در دو روز آینده با

امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ تراز سرانه معاملات بازار سهام با رکورد همراه شد. فروشندگان معاملات را در دست گرفتند.

اقتصاددان: در معاملات امروز بازار دوباره با یک سیکل نزولی دنبال شد و شاخص کل بورس را به زیر نیمه اول کانال ۱٫۲ میلیون واحد رساند. حالا شاخص در صورتی که در دو روز آینده با همین شرایط دنبال شود، که شاخص کل بورس با افت ۱٫۷۴ درصدی (معادل ۲۱٫۸ هزار واحد) در نقطه ۱٫۲۳۴ میلیون واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱٫۳ درصد افت (۴٫۲ هزار واحد) در نقطه ۳۲۳٫۹ هزار واحد ایستاد. نمادهای فملی، فارس، کچاد، تاپیکو و وامید جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. این نمادها با بیشترین کاهش ارز بازار هم روبه رو بودند. شاخص کل فرابورس هم باید با ۱۱۲٫۱ واحد افت، در نقطه ۱۷٫۲ هزار واحد قرار گرفت. شگویا، مارون، شاوان، سمگا و کگهر بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

معاملات امروز اوراق در فرابورس

ارزش کل معاملات بازار سهام در معاملات امروز ۱۵۸٫۹ هزار میلیارد تومان بود که ارزش معاملات خُرد تنها ۲٫۳۸ هزار میلیارد تومان بود. سهم بیشتر ارزش معاملات امروز برای عرضه اوراق بدهی در روزهای دوشنبه در راستای عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

تراز پول حقیقی ها در معاملات امروز متفاوت بود؛ حقیقی ها ۴۱۸٫۶ میلیارد تومان را از بازار سهام خارج و ۱۲۶٫۶ میلیارد تومان را به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. در معاملات امروز بیشترین خروج حقیقی ها همچنان در اختیار فملی با ۲۵٫۹ میلیارد تومان بود. در نمادهای تاپیکو با ۱۵٫۳ میلیارد تومان، نوری با ۱۴٫۲ میلیارد تومان، آریان ۱۳٫۷ میلیارد تومان، توسن با ۱۱٫۱ میلیارد تومان و وغدیر با ۹٫۷ میلیارد تومان هم بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام دنبال شد.

حقوقی ها همچنین در معاملات امروز بورس و فرابورس در نمادهای خودرویی (خودرو)، بانک ها (وبصادر، وپارس)، پالایشی (شبندر) و معدنی (فملی) بیشترین موقعیت خرید و در نماد پالایشی (شتران) بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند.

تراز سرانه معاملات در بورس و فرابورس

امروز هر کد حقیقی به طور متوسط ۲۱٫۵ میلیون تومان فروش داشت در حالی که ارزش متوسط خریدهای حقیقی در سهام ۱۰٫۴ میلیون تومان بود. اختلاف این دو که به تراز سرانه معاملات مشهور است در عدد ۱۱٫۱ میلیون تومان قرار گرفت که طی ۴ ماه اخیر رکورد محسوب می شود و تکرار نشده بود.

ارزش صف های خرید بازار سهام از ۲۰۳٫۲ میلیارد تومان بود که در پایان معاملات امروز به ۶۵٫۵ میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف های فروش بازار سهام از ۳۷۸٫۶ میلیارد تومان به ۷۱۸٫۳ میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (۲۶۵ نماد) نسبت به تعداد نمادهای دارای صف خرید (۲۶ نماد) به مثابه دیروز (حتی اندکی بیشتر) ۱۰ برابر بود. در معاملات امروز شکاف ارزش صف های خرید و فروش به بیش از ۷ برابر رسید. در معاملات امروز ارزش صف های خرید به زیر ۱۰۰ میلیارد تومان هم رسید.

پرحجم ترین معاملات در بورس و فرابورس

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد تجلی با ۱۵٫۲ درصد و شلیا با ۱۴٫۸ درصد بود. تجلی به عنوان سهم حاضر در فرابورس با شرایط متعادلی با نوسان نزدیک یک درصد در معاملات امروز سیگنال تحریکات جدید را داد. شلیا هم به عنوان سهم پرریسک بازار پایه شاهد تشکیل صف های خرید بود.

بیشترین بازدهی در معاملات امروز بورس برای قرن با ۵ درصد بود. شپدیس با ۴٫۹۹ درصد افت بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. نمادهای خودویی (خودرو، خساپا و خگستر) و پالایشی ها (شتران) با بیشترین حجم معاملات روبه رو بودند. برترین گروه های صنعت (براساس ارزش معاملات) هم برای نمادهای شیمیایی، خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی و بانک ها است.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی برای نماد سرچشمه (بعد از بازگشایی نماد) با ۷٫۱۲ درصد بود. ثغرب نیز (بعد از بازگشایی نماد) با افت ۹٫۸۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس تجربه کرد. تجلی و کرمان با بیشترین حجم معاملات در فرابورس همراه بود.

 بورس و فرابورس فروشنده شدند

 بورس و فرابورس فروشنده شدند

 بورس و فرابورس فروشنده شدند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....