تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 - 11:54
کد خبر : 32876

بورس منتظر ورود حجم نقدینگی

بورس منتظر ورود حجم نقدینگی

در حالی که شروع معاملات امروز بازار سهام به دلیل تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز مثبت بود اما در ادامه معاملات عرضه شدت گرفت و شاخص کل منفی شد. معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه شد و شاخص کل بعد از ریزش ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۲۵ هزار

در حالی که شروع معاملات امروز بازار سهام به دلیل تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز مثبت بود اما در ادامه معاملات عرضه شدت گرفت و شاخص کل منفی شد.

معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه شد و شاخص کل بعد از ریزش ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۲۵ هزار واحد رسید. اما بورس چرا روندی نزولی پیدا کرد؟

 

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از مشرق،  علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل نزولی شاخص بورس گفت: تداوم روند صعودی بازار سهام به ورود نقدینگی بستگی دارد و حجم معاملات باید افزایش پیدا کند.

این کارشناس در ادامه گفت: حمایت از بازار سهام فقط به شاخص‌سازان محدود شده است و در جریان معاملات دیروز بازار سهام، ناظر بازار پیامی مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها ملزم به انجام وظایف خود نیستند را منتشر کرد که این موضوع یعنی سهم‌های شاخص‌ساز صف خرید می‌شوند اما بازارگردان سهم‌ عرضه نمی‌کند.

این کارشناس در پایان گفت: برای بهبود وضعیت فعلی بازار، ارزش معاملات باید بیشتر شود و به ۱۵ هزار میلیارد تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد، اما سهامداران به شدت نسبت به بازار سهام بی‌اعتماد شده‌اند و این اعتماد در کوتاه‌مدت بازسازی نخواهد شد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....