تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1399 - 15:09
کد خبر : 11431

بورس مسکن، سرعت و شفافیت این بازار را ارتقا می‌دهد

بورس مسکن، سرعت و شفافیت این بازار را ارتقا می‌دهد

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: بازار سرمایه در ایران بسیار بزرگ‌تر از قبل شده است و بازار مسکن از این ظرفیت هنوز استفاده نکرده است. به گزارش اقتصاددان شاهین چراغی در مصاحبه با برنامه «روی خط اقتصاد»رادیو اقتصاد گفت: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت مکلف است مسکن مورد نیاز با هر فرد

picture?attid=589684&s=b اقتصاددان نوشته

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: بازار سرمایه در ایران بسیار بزرگ‌تر از قبل شده است و بازار مسکن از این ظرفیت هنوز استفاده نکرده است.

به گزارش اقتصاددان شاهین چراغی در مصاحبه با برنامه «روی خط اقتصاد»رادیو اقتصاد گفت: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت مکلف است مسکن مورد نیاز با هر فرد ایرانی را تهیه کند.

وی با اشاره به این که در یک سال گذشته مردم از بازار بورس به خوبی استقبال کردند، اظهار داشت:‌ منابع نقدینگی مازادی که در جامعه وجود دارد باید در فرآیند تولید – تولید ساختمان – هزینه شود.

عضو شورای عالی بورس با بیان این که مسکن یکی از دغدغه‌های مردم ایران بود و هست، اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خواه یا ناخواه به جهت ساختاری اقتصادی با تورم رو به رو هستیم.

وی افزود: مردم باید بتوانند به تناسب درآمدهای مختلف، در مقابل افزایش قیمت‌ها به نقطه همسان برسند.

شاهین چراغی با اشاره به این که بورس باید قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد، عنوان کرد: انبوه‌سازان در بازار بورس می‌توانند به منابع مالی دسترسی سریع داشته باشند.

وی اضافه کرد: بورس علاوه بر افزایش سرعت اجرا، می‌تواند بازار شفاف‌تری را ایجاد کند.

عضو شورای عالی بورس تاکید داشت: ما به بورس مستقلی نیاز داریم که با نهادسازی‌های جدید فعالیت کند و سرمایه‌های حوزه مسکن و تمام اقدامات مرتبط با این حوزه را پوشش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....