تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 18:49
کد خبر : 93993

بورس سقوط کرد

بورس سقوط کرد

امروز سه گروه یکپارچه قرمز پوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی و کک»، «محصولات غذایی» و «عرضه کنندگان برق» کاهش یافت و قرمزترین صنایع بورس بودند. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه بیستم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۰ هزار و ۸۹۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک

امروز سه گروه یکپارچه قرمز پوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی و کک»، «محصولات غذایی» و «عرضه کنندگان برق» کاهش یافت و قرمزترین صنایع بورس بودند.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه بیستم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۰ هزار و ۸۹۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۶ هزار و ۲۷۰ واحدی در سطح ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۲۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۸۲۲ واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فولاد»، «ومعادن» و «فخوز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شاوان» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «ددانا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

امروز سه گروه یکپارچه قرمز پوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی و کک»، «محصولات غذایی» و «عرضه کنندگان برق» کاهش یافت و قرمزترین صنایع بورس بودند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳۲ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۷ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۱۲۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۴ درصد افت کرد و در رقم ۸ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد سکرد (شرکت سیمان کردستان) با صف‌ خرید ۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سکرد، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و خچرخش (شرکت چرخشگر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد شاوان (شرکت پالایش نفت لاوان) تعلق داشت که ارزش آن ۱۹ میلیارد تومان بود. پس از شاوان، نمادهای غنوش، قچار، قرن و دانا بیشترین صف فروش داشتند.

 بورس سقوط کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....