تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 - 20:31
کد خبر : 104942

بورس درجا زد، پالایشی‌ها سبز شدند

بورس درجا زد، پالایشی‌ها سبز شدند

امروز اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای سبزترین گروه‌ بود. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و ششم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.

امروز اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای سبزترین گروه‌ بود.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و ششم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۴۵۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و ۷۲۱ واحدی در سطح ۳۷۷ هزار و ۹۴۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «کگل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «ددانا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «فغدیر» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و دانا و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و زنگان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای سبزترین گروه‌ بود.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۶۵ نماد صف خرید داشتند و ۵۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد یک درصدی به ۱۴۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲ درصد کاهش یافت و ۱۳۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۶۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید ۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ولشرق تعلق داشت که ارزش آن ۲ میلیارد تومان بود. پس از ولشرق، نمادهای بسویچ و ثفارس صف فروش داشتند.

 بورس درجا زد، پالایشی‌ها سبز شدند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....