تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:39
کد خبر : 36832

بورس جان گرفت

بورس جان گرفت

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دو‌شنبه ۲۱ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۳۵ میلیارد تومان رسید. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۲ هزار و ۷۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. شاخص

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دو‌شنبه ۲۱ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۳۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۲ هزار و ۷۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. شاخص کل که تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به سطح یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد تنزل کرده بود، در یک ساعت پایانی معاملات رشد کرد و ۳ هزار واحد بالا آمد.

شاخص هم وزن نیز ۹۹۷ واحد نزول کرد و در سطح ۴۳۵ هزار و ۹۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۲۷ واحد افت کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

در معاملات امروز فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خودرو (ایران خودرو) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

بورس جان گرفت

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات خرد ۱۱۵ درصد افزایش یافت و به رقم ۵ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بالغ شد. رشد ارزش معاملات خرد نشان دهنده افزایش نقدشوندگی بازار است. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دو‌شنبه ۲۱ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۳۵ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۴۲ درصد کاهش یافت و ۲ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان شد.

امروز شرکت رایان هم افزا (رافزا) برای چهارمین روز متوالی بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید ۶۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رافزا، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و غگیلا (پگاه گیلان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۵۰ میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، دی (بانک دی) و کزغال (زغال سنگ پروده طبس) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس جان گرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....