تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 15:37
کد خبر : 114828

بورس تغییر مسیر داد

بورس تغییر مسیر داد

امروز نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سبزپوش شدند و فملی، فولاد، وبملت و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. اقتصاددان: امروز سه‌شنبه هجدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۵۶ هزار و

امروز نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سبزپوش شدند و فملی، فولاد، وبملت و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

اقتصاددان: امروز سه‌شنبه هجدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۱۲ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸ هزار و ۲۱۰ واحدی در رقم ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۲۹۱ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز هزار و ۷۵۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسیده است.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۴۹۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۶۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۷۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات برخلاف روزهای گذشته سبزترین گروه بازار بود. نمادهای فملی، فولاد، وبملت و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فارس، پارسان و کرماشا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، بپاس و زاگرس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای پخش، بساماو کوثر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ثجنوب و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود که ۱۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۳ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۴ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید به ۸۵ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۸ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید ۷۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد ثجنوب اختصاص داشت و پس از ثجنوب، نماد آباد بیشترین صف فروش را داشت.

 بورس تغییر مسیر داد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....