تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 10:03
کد خبر : 22345

بورس بازان دست نگه داشتند؟

بورس بازان دست نگه داشتند؟

آمارها به زیان صعود شاخص بورس در روز جاری شهادت می‌دهد اما سهامداران امیدوارند بورس در کف جدید مقاومت کند. ارزش صف‌های فروش ۴ هزار ۸۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته دوم و سوم بسیار بالاتر بود. در پایان معاملات روز گذشته تنها ۳۶ نماد بورسی صف خرید داشتند ارزش صف‌های خرید هم

آمارها به زیان صعود شاخص بورس در روز جاری شهادت می‌دهد اما سهامداران امیدوارند بورس در کف جدید مقاومت کند.

ارزش صف‌های فروش ۴ هزار ۸۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته دوم و سوم بسیار بالاتر بود. در پایان معاملات روز گذشته تنها ۳۶ نماد بورسی صف خرید داشتند ارزش صف‌های خرید هم ۳۳۷ میلیارد تومان بود که از میانگین سه هفته گذشته بسیار پایین‌تر است. خروج سرمایه نیز ۹۴۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود رقمی که از متوسط دو هفته قبل بالاتر است.

 به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد نیوز ، گزارش‌ها نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد نیز در محدوده هفت هزار میلیارد تومان بوده، این میزان معامله کمترین رکورد از هفته سوم فروردین به‌حساب می‌آید.

تا اینجای کار آمارها نشان می‌دهد بورس در یکشنبه ریزشی سنگ تمام گذاشته است و بیشتر روندها منفی بوده است. با توجه به اینکه شاخص تا کف حمایتی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار فاصله ندارد اتفاق امروز می‌تواند به‌منزله خروج بورس از چرخه تکرار قلمداد شود.

پیش‌بینی بورس امروز

شاخص کل بورس تهران در ماه جاری هرگاه وارد کانال یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار شده بلافاصله به کانال بالاتر بازگشته است. این اتفاق موجب شده برخی سهامداران کف یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را کفی محکمی بدانند و تأکید کنند سهام در این محدوده با اقبال خریداران مواجه می‌شود. پس نکته امیدوارکننده در بورس مقاومت کف یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در برابر ریزش است.

بالا ماندن نرخ دلار، گزارش‌های شش‌ماهه و رسیدن قیمت سهم‌ها و شاخص به کف‌های قبلی

این گروه را صعود بورس امیدوار نگه‌داشته است از دیدن آنان اکنون برای بسیاری از بازیگران وقت خرید می‌تواند باشد و بر همین مبنا نیز اعتقاددارند نیمه دوم بازار نیمه صعودی برای شاخص کل خواهد بود.

اما دسته دیگر از معامله گران تأکیددارند عرضه‌ها در بورس سنگین است. انگشت اتهام این گروه به‌سوی شرکت‌های حقوقی است.

این گروه به‌طعنه می‌گوید: حقوقی‌ها مثل مهمان‌های عروسی بوده‌اند که وقت زیادی را به تماشای دیگران نشسته‌اند و در آخرین لحظات که سفره در حال جمع شدن است به فکر خوردن شام افتاده‌اند.

این رفتار لحظه آخری موجب شده بازار با صف فروش‌های سنگین روبه‌رو شود. اتفاقی که از دید برخی معامله گران در روز گذشته رخ داد محصول چنین نگاهی بود. عرضه‌های روزهای اخیر نفس بازار برای صعود را گرفته است.

برخی دیگر از معامله گران اعتقاددارند بازار با سهامدارانی مواجه است که کل نقدینگی خود را وارد بورس کرده‌اند. این گروه در زمان تنگنا فارغ از روند بازار و صرفاً باهدف تأمین نقدینگی در گردش خود موقعیت فروش می‌گیرند درنتیجه چنین رفتاری بورس دچار نوسان می‌شود نوسان‌هایی که بعضاً کاملاً غافلگیرکننده است.

اما دسته آخری هم وجود دارند که اعتقاددارند ریزش‌های اخیر در بورس محصول نگاه سهامداران حقیقی و حقوقی به آینده بازار است.

از دید این گروه بورس تهران ظاهراً پس از تردید بسیار وزن بیشتری به پیروزی به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از فعالان سهام خود را نقد کرده‌اند و ترجیح می‌دهند تا مشخص شدن نتیجه انتخابات امریکا و کاهش ریسک سیستماتیک بازار باوجود جذابیت قیمت‌ها خرید نکنند. درواقع به نظر می‌رسد بورس در حال پیش‌خور کردن پیروزی بایدن است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....