تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 21:27
کد خبر : 97505

بودجه خط کش ارزیابی عملکرد است

بودجه خط کش ارزیابی عملکرد است

کاهش بهای تمام شده، افزایش بهره وری و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت شرکت قرار گیرد. مجمع بررسی عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد. در ابتدای جلسه مدیران سنگ آهن مرکزی به ارائه مفصلی

کاهش بهای تمام شده، افزایش بهره وری و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت شرکت قرار گیرد.

مجمع بررسی عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد.
در ابتدای جلسه مدیران سنگ آهن مرکزی به ارائه مفصلی از گزارش عملکرد سه ماهه اول سال پرداختند و توضیحاتی در ارتباط با عدم تحقق بعضی از برنامه ها دادند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در این جلسه با اظهار امیدواری از اینکه در فصل بعد عقب ماندگی پیش آمده در زمینه برنامه فروش جبران شود به طرح های توسعه ای اشاره نمودند و از مدیران این شرکت خواستند تا اولا امکان سنجی طرح های توسعه ای به گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد جهت بررسی و طرح در کمیته سرمایه گذاری و تائیدیه نهایی ارسال شود ثانیا یک برنامه زمانی مشخص در رابطه با این طرح ها و طرح های در دست اجرا ارائه دهند.
حسین عامریان همچنین اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی در اولین فرصت چارت سازمانی پیشنهادی خود را برای اصلاح ساختار سازمانی تهیه و برای تایید و‌ طرح در کمیته های تخصصی صندوق بازنشستگی فولاد به گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد ارسال نمایند.

در ادامه مدیرعامل گروه صندوق بازنشستگی فولاد ضمن تشکر از زحمات آقای مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر مدیران این شرکت به تحلیل فنی در رابطه با شاخص های عملکردی سه ماهه بودجه شرکت پرداختند.

علی بابایی اظهار داشت: در گزارش عملکرد سه ماهه ردیف های بودجه تولیدبطور کامل بررسی نشده است و یکی از ایرادات این گزارش را عدم مشخص شدن برنامه تولید کنسانتره و استخراج کلوخه اهن دانست. ایشان در این باره توضیح داده‌اند که با توجه به اینکه زنجیره تولید گندله از استخراج سنگ آهن آغاز شده سپس کنسانتره وبه تولید گندله ختم میشود جهت تمام این مراحل با توجه به ضرائب تبدیل بایستی برنامه و عملکرد حین فرایندی مدون و مشخص باشد .
بابایی ضمن تشکر از مدیران سنگ آهن بدلیل تحقق برنامه تولید، ایراداتی به مقدار فروش شرکت در سه ماهه اول داشتند و علت عدم تحقق ۲۰ درصد از برنامه فروش را از مدیران این شرکت جویا شدند و توضیحاتی در رابطه با میانگین قیمت فروش رفته شرکت داده و اظهار داشتند که با توجه به کاهش قیمت کانی های معدنی، میانگین قیمت واحد محصولات فروش رفته در سه ماهه اول سال نسبت به برنامه حدودا ۶ درصد کاهش داشته است . وی تاکید فراوانی بر این مساله داشتند که مدیران بازرگانی این شرکت باید پیشبینی های فنی و علمی از قیمت و بازار داشته تا در شرایط افت یا افزایش قیمت بتواند بیشترین نفع و کمترین ضرر را از این نوسانات قیمتی به شرکت برساند.

علی بابایی در قسمتی از صحبت های خود با ارائه توضیحاتی در رابطه با نسبت بهای تمام شده به درآمد عملیاتی بنگاه های بزرگ دنیا و مقایسه آن با شرکت سنگ آهن مرکزی از مدیران شرکت درخواست نمودند که در رابطه با کاهش بهای تمام شده و افزایش بهره وری یک برنامه مشخصی تهیه نمایند،در این رابطه پیشنهاد تشکیل کمیته بهره وری و حلقه های کیفیت را مطرح نمودند که برای این منظور نیاز است که کمیته های تخصصی بهبود مستمر و افزایش بهره وری تشکیل شود و ایشان اعلام نمودند گروه سرمایه گذاری در این راستا با تمام توان و ظرفیت برای کمک به سنگ آهن مرکزی آمادگی لازم را دارد.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در پایان ضمن ارائه برنامه سه ماهه،اعلام نمودند که تکالیف مطرح شده را به دقت اجرا خواهند نمود و در این راستا بویژه در حوزه حل مسائل کلان شرکت از مدیران عامل صندوق و گروه سرمایه گذاری درخواست کمک نمودند .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....