تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 21:52
کد خبر : 37055

به کجا می روید؟!!

به کجا می روید؟!!

فاین تذهبون؟!!!!   امام علی(ع): «…هیهات که هواى نفس بر من چیره شود و حرص و طمع مرا وادارد که طعام‌هاى لذیذ برگزینم، در حالى که در «حجاز» یا «یمامه» کسى باشد که به قرص نانى نرسد، و یا هرگز شکمى سیر نخورد، یا من سیر بخوابم و پیرامونم شکم ‏هایى که از گرسنگى به

فاین تذهبون؟!!!!

 

امام علی(ع): «…هیهات که هواى نفس بر من چیره شود و حرص و طمع مرا وادارد که طعام‌هاى لذیذ برگزینم، در حالى که در «حجاز» یا «یمامه» کسى باشد که به قرص نانى نرسد، و یا هرگز شکمى سیر نخورد، یا من سیر بخوابم و پیرامونم شکم ‏هایى که از گرسنگى به پشت چسبیده و جگرهاى سوخته وجود داشته باشد، یا چنان باشم که شاعر گفت: «این درد تو را بس که شب را با شکم سیر بخوابى و در اطراف تو شکم‏ هایى گرسنه و به پشت چسبیده باشند». آیا به همین رضایت دهم که مرا امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوانند و در تلخى‌هاى روزگار با مردم شریک نباشم و در سختى‌‏هاى زندگى الگوى آنان نشوم؟…»

(بخشی از نامۀ مولا(ع) به عثمان بن حنیف)

ایران با داشتن حدود یک درصد جمعیت جهان دارای بیش از هشت درصد منابع و ذخایر زیرزمینی جهان است.یعنی هر شهروند ایرانی بالقوّه باید و شاید که هشت برابر یک شهروند جهانی رفاه و بهداشت و آموزش و پرورش و مسکن و…داشته باشد. در حالی که اکنون حدود ۶۰ درصد مردم زیر خطِّ فقرند و تا حدود هفت میلیون نفر کودک کار داریم. این در حالی است که دستگاه های عریض و طویلی به نام بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و سازمان بهزیستی و…بیش از چهار دهه است که داعیه فقرزدایی دارند.

اکنون پول دو وعده خوراک سگ ِ یک خانه در یک شهر، تمام درآمد ِ ماهانه ی دست کم یک میلیون خانوار چهار نفره در همان شهر است!

این فقط یک قلم است. لامبورگینی ۱۵ میلیارد تومانی یا خانه ی ۵۰۰ میلیارد تومانی هم در تهران فراوان است .

آن روی سکّۀ همین شهر ، ۶۰۰ هزار نفر زباله گرد است که ۳۰۰ هزار نفرشان ” کودک ” اند و در طول سال شاید هرگز حتّی یک وعده خوراک گوشت آبدار نمی خورند!

در این میان جمعی از افراد دلسوز و خیِّر در موسّسه ای به نام «جمعیت خیریّۀ امام علی(ع)» دامن همت بر کمر زده اند تا ضمن یاری رساندن به دستگاه های فوق، برای گشودن گره ای از مشکلات اقشار آسیب پذیر و مردم نیازمند کشور اقدامی انجام دهند و در حدّ توان محدود خود گامی به سوی فقرزدایی در جامعه بردارند.هم اکنون در سراسر کشور بیش از ۲۰۰۰ نفر کودک کار به طور موقّت و ۴۰۰۰ نفر به طور دائم زیر پوشش کمک رسانی این جمعیّت است.

در جایی که همۀ مردم انتظار دارند دستگاه های خیرّیۀ حکومتی دست اینان را بگیرند و در انجام وظایف انسانی کمک کنند،خیلی تاسف بار است که بشنویم وزارت محترم کشور به جای تشکر و تشویق و کمک به این موسّسۀ خیریّّه علیه این جمعیت شکوائیه صادر کند!

در پایان از مسئولان عالی رتبه کشور مُصرّانه می خواهیم هر چه زودتر با رفع این تضییقات و دلجویی از صدها نفر خیّر دلسوز،گامی در راه رضای خدا و خشنودی توده های محروم جامعه بردارند.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....