تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 22:48
کد خبر : 88448

به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی دشوار شد؟

به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی دشوار شد؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مکالمه تلفنی دیروز خود با وزیر خارجه کشورمان نوشت: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، به نتیجه رسیدن مذاکرات دشوارتر می‌شود. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی با اشاره به گفتگو با امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران نوشت: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، به نتیجه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مکالمه تلفنی دیروز خود با وزیر خارجه کشورمان نوشت: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، به نتیجه رسیدن مذاکرات دشوارتر می‌شود.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی با اشاره به گفتگو با امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران نوشت: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، به نتیجه رسیدن مذاکرات دشوارتر می‌شود.

مهم است که کار را ادامه دهیم

بورل نوشت: جهت طرح مسائل دو جانبه فوری و همچنین گام‌های بعدی جهت احیای برجام با امیرعبداللهیان صحبت کردم. مهم است که کار را ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه پیدا کردن مذاکرات سخت‌تر می‌شود.

توافقی منصفانه و منطقی روی میز قرار دارد

به گزارش اقتصاددان به نقل از انتخاب ،  این در حالی است که دیروز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی نسبت به مذاکره احتمالی روسای‌ جمهوری آمریکا و کره جنوبی درخصوص آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران گفت: ما عموما در سطوح فنی و تخصصی با کره جنوبی درخصوص این مسائل گفت‌وگو داریم. این مسئله به تحریم‌های اعمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران وابسته است. نمی‌دانم که آیا این مسئله محور گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور خواهد بود یا نه.

موضع آمریکا در رابطه با آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

او در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در رابطه با آزادسازی پول‌های ایران گفت: دیدگاه ما این این است که تحریم‌ها باید اعمال شوند و تا زمانی که ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، ما باید به همکاری با متحدان و شرکایمان ادامه دهیم تا از حفظ فشار اقتصادی علیه ایران اطمینان حاصل کنیم و آن‌ها مجبور کنیم که در نهایت توافق کاملا منصفانه و منطقی که اکنون روی میز در وین وجود دارد را بپذیرند.

مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های تهران – واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، فعلا متوقف شده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....