تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 10:46
کد خبر : 58599

به مدد الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد

به مدد الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور گفت: مشکلات مردم بسیار است، اما بدون تردید اگر در مسیر درست حرکت کنیم به مدد الهی قادریم بر همه مشکلات پیروز شویم. سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید پیمان اعضای هیئت دولت سیزدهم با آرمان‌های امام (ره) و شهدا در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: مشکلات مردم بسیار

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور گفت: مشکلات مردم بسیار است، اما بدون تردید اگر در مسیر درست حرکت کنیم به مدد الهی قادریم بر همه مشکلات پیروز شویم.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید پیمان اعضای هیئت دولت سیزدهم با آرمان‌های امام (ره) و شهدا در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: مشکلات مردم بسیار است و حل این مشکلات در پرتو این است که از روح شهیدان و روح مطهر امام راحل مدد بگیریم و خودمان هم از امکانات و ظرفیت هایمان آنچه که داریم مدد بگیریم و یقین بدانیم مدد الهی همراه مان است و امدادهای غیبی الهی همراه مان خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: این را همیشه امام به رزمندگان در جبهه‌ها و در دیدارهایشان می‌فرمودند امروز هم رهبری معظم به همه ما تاکید دارند که اگر در مسیر درست حرکت کنیم ان تنصروا الله ینصرکم قطعاً مدد الهی همراه و یاور ما خواهد بود و ما قادریم که به مدد الهی بر همه مشکلات فایق بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه مشی و خط و راه امام (ره) این بود که هیچ مانعی را به حساب نمی‌آوردند افزود: امام (ره) به ما آموختند که می‌توان با تکیه بر قدرت لایزال الهی بر همه قدرت‌ها و دشمنان و همه مدعیان پیروز شد.

رئیس جمهور گفت: امروز ما با امام (ره) پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و وفادار به این خط نورانی باشیم که خیر کشور ملت و دولت ما در پایبندی به این خط نورانی است که امروز در جامعه ما درخشش دارد در جوامع دیگر هم وقتی با آموخته‌های امام (ره) آشنا می‌شوند دلباخته این خط شده و می‌دانند آنچه که می‌توانند سعادت شان را تضمین کند همین خط و راه نورانی است.

وی خاطرنشان کرد: دعا می‌کنیم به حق روح شهدا و امام (ره) خداوند این دولت و همه همکاران را در سراسر کشور یاری کند تا در مسیر امام (ره) گام برداریم و سعادت دنیا و آخرت را برای خود و دیگران رقم بزنیم.

دولت خود را در برابر آحاد ملت مکلف می‌داند
رئیس جمهور گفت: این دولت نیاز دارد همه ملت، گروه‌ها و سلیقه‌ها با همه وجود خود را با دولت و همراه دولت بدانند و دولت هم با همه وجود خود را خدمتگزار همگان و متعلق به همه ملت بداند.

رئیسی در مراسم تجدیدمیثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل ضمن تشکر از تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت همراهی آحاد و سلیقه‌های مختلف با دولت افزود: دولت خدمتگزار آحاد ملت است و این حقی است برای همه ملت و تکلیفی است برای همه ما.

وی اضافه کرد: برای این مهم نیازمند عنایت حضرت حق هستیم و نسبت به همه ملت با هر سلیقه و گویشی در هر نقطه از کشور و با هر سلیقه سیاسی خود را موظف و مکلف می‌دانیم و ادای این حق نیازمند لطف و کرم و عنایت خداوند است.

رئیسی در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل افزود: در همه عالم همه دولت‌ها و همه مسئولان مدعی خدمت به مردم هستند و در ادبیات و اظهارات شان خدمت به مردم را بیان می‌کنند، اما در منظومه اندیشه امام (ره) خدمت معنای خاصی دارد.

رئیس جمهور در تعریف خدمت افزود: یک خدمت منفعت گرا داریم که در خدمت مادی و ماتریالیستی قرار دارد این خدمت منافع خود، حزب و گروهش را در نظر می‌گیرد.

وی گفت: نوع دیگری از خدمت نیز خدمت نوع دوستانه یا انسانمدارانه و آنچه که به اومانیستی تعبیر می‌شود هست این نوع نگاه از روی دلسوزی است دلش می‌سوزد و خدمت می‌کند. اما در منظومه اندیشه امام که خدمت را به ما آموختند و همواره رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند خدمت به مردم برای خدا است.

رئیسی اضافه کرد: از این رو این خدمت به مردم خداباوری است باور داشتن به قدرت لایزال الهی و خدمت به مردم در این مسیر و اینکه همه ما در محضر خداوند هستیم قبل از اینکه به دیگران پاسخگو باشیم باید به خدای متعال پاسخگو باشیم و اولین و مهمترین پاسخگویی یک مسئول به خداوند متعال است.

رئیس جمهور افزود: دومین نکته‌ای که در نگاه امام بزرگوار ما است توجه و نگاه به مردم به عنوان کسانی است که امروز نعمتی نصیب ما شده است و ما باید شکر این نعمت را در خدمت به مردم ادا کنیم.

وی گفت: نگاه امام (ره) در خدمت به مردم نیز نگاهی تشریفاتی نبود و این نگاه سیاسی که سیاستمداران دارند این نگاه در امام وجود نداشت حقیقتاً امام مردم را باور داشت و اگر می‌فرمودند میزان رای ملت است باور داشتند لذا محور در این دولت محور امانتداری دولت و مسئولیت و سازوکارهای اداری به عنوان یک امانت در خدمت به مردم است.

رئیس جمهور گفت: اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی مردم و نیروی متراکم انسانی از آموزه‌های امام خمینی (ره) است.

رئیسی در مراسم تجدیدمیثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل، افزود: داشته‌های مادی و معنوی و همچنین نیروی متراکم انسانی نعمتی است که خدا به این ملت عنایت کرد و ما با میثاق و پیمان با امام بزرگوار به اندیشه، رهنمودها و راهبردهایی که امام راحل بر آن تاکید داشتند باید در عمل و اقدام پایبند باشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: خیر دنیا و آخرت ما در این است که به خط نورانی امام راحل که مبین آن مقام معظم رهبری است پایبند باشیم و این خط نورانی باید همواره مورد توجه دولتمردان باشد.

وی گفت: مطمئن هستم دعای امام راحل ناظر ماست و روح ایشان به دغدغه‌های این انقلاب توجه دارد و به کسانی که دغدغه این انقلاب را دارند و روز به روز این انقلاب را در عالم پررونق‌تر می‌کنند یاری می‌رساند.

رئیس جمهور افزود: از شهدای بزرگوار همچون شهیدان رجایی و باهنر کمک می‌خواهیم که اندیشه و اقدامات ما در مسیر خط نورانی امام و پایبندی به این خط فکری و عملی باشد و آنطور که مقدر شده امانتدار این نعمت الهی باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....